1401/12/01-23:55
دکتر علیرضا‌بیگی:

سازمان خصوصی‌ سازی حق داشتن نماینده در شرکت‌های دارای سهام عدالت را ندارد

سازمان خصوصی‌ سازی حق داشتن نماینده در شرکت‌های دارای سهام عدالت را ندارد

یک نماینده مجلس گفت: طبق مصوبه دولت، سازمان خصوصی‌ سازی اجازه ندارد در شرکت‌های دارای سهام عدالت نماینده داشته باشد.

به گزارش دولت بهار، دکتر احمد علیرضابیگی گفت: طبق مصوبه دولت، سازمان خصوصی‌ سازی اجازه ندارد در شرکت‌های دارای سهام عدالت نماینده داشته باشد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سازمان خصوصی سازی نمی‌تواند در شرکت‌هایی که بخشی از سهام آنها را سهام عدالت تشکیل می‌دهد نماینده داشته باشد، گفت: گروکشی سازمان خصوصی‌سازی برای انتصاب مدیران در شرکت‌هایی که سهام آنها متعلق به سهام عدالت است، سوال برانگیز است.

وی گفت: بر اساس قانون، سازمان خصوصی‌ سازی به هیچ وجه مجاز به دخالت در چینش مدیران و اعضای شرکت‌هایی که سهامشان را سهام عدالت تشکیل می‌دهد، نیست و هر گونه حضور یا دخالت آنها در انتصابات این شرکت‌ها غیرقانونی است.

نماینده مردم شهرهای تبریز، آذر شهر و اسکو در مجلس تصریح کرد: بنا بر مصوبه دولت، سازمان خصوصی‌سازی به هیچ وجه اجازه ندارد که در شرکت‌هایی که بخشی از سهام آنها را سهام عدالت تشکیل می‌دهد تا زمانی که آزادسازی نشده‌اند، نماینده داشته باشد.

وی ادامه داد: با توجه به این مصوبه ضرورت دارد که دستگاه‌های ناظر بر اجرای این مصوبه و عملکرد سازمان خصوصی‌ سازی در این حوزه دقت و بررسی‌ لازم را داشته باشند.

دکتر علیرضابیگی‌ گفت: حضور مستقیم و غیرمستقیم سازمان خصوصی‌سازی در چینش مدیران شرکت‌هایی که سهام آنها متعلق به سهام عدالت است، زمینه سیاسی بازی در میدان اقتصاد را فراهم و خصوصی سازی و آزادسازی سهام شرکت‌ها را از اهداف اصلی و مورد انتظار دور می‌کند.

* باشگاه خبرنگاران

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب