1399/07/02-21:44

اليوت آبرامز: دنبال دستيابي به توافقي جامع با ايران هستيم

 اليوت آبرامز: دنبال دستيابي به توافقي جامع با ايران هستيم

نماينده ويژه دولت آمريكا در امور ايران با انتقاد از برجام و ناكارآمد خواندن آن اعلام كرد كه آمريكا از طريق سياست فشار حداكثري براي دستيابي به يك «توافق جامع» با ايران تلاش مي‌كند.

به گزارش دولت بهار، «اليوت آبرامز» نماينده ويژه دولت آمريكا در امور ايران روز چهارشنبه در مصاحبه با پايگاه خبري «الشرق» اعلام كرد كه دولت متبوعش همچنان تلاش مي‌كند تا با ايران با ايران به‌منظور دستيابي به يك توافق جامع مذاكره كند.

اليوت آبرامز با متهم كردن ايران به تلاش براي دستيابي به سلاح هسته‌اي، اظهار داشت: «توافق هسته‌اي قبلي با ايران به جاي اينكه از دستيابي اين كشور به سلاح هسته‌اي جلوگيري كند، مسيرش را براي دستيابي به سلاح هسته‌اي هموارتر كرد. اما سياست فعلي دولت آمريكا اين است كه با ايران براي دستيابي به يك توافق جامع‌تر مذاكره كند.»

وي با تأكيد بر اينكه كارزار فشار حداكثري آمريكا عليه ايران بي‌وقفه ادامه خواهد يافت، اعلام کرد كه تحريم‌هاي تسليحاتي شوراي امنيت عليه ايران -كه كمتر از 4 هفته ديگر منقضي مي‌شود- به قوت خود باقي است و هر كشوري كه اقدام به تجارت تسليحاتي با ايران كند، مشمول تحريم خواهد شد.

اين ديپلمات آمريكايي در عين حال از احتمال اينكه برخي كشورها تحريم‌هاي تسليحاتي يكجانبه آمريكا عليه ايران -كه واشنگتن از آنها به عنوان تحريم‌هاي شوراي امنيت نام مي‌برد- را رعايت نكنند، ابراز نگراني كرد. وي مشخصاً از روسيه نام برد و اعلام كرد كه نگران است اين كشور تحريم‌ها عليه ايران را ناديده بگيرد.

آبرامز گفت واشنگتن تمامی طرف‌ها، از جمله متحدان اروپایی را در صورتی که «تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران» را نقض کنند تحریم خواهد کرد.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب