1401/12/05-11:37

روسیه دنبال خرید ۱۰۰ پهپاد از چین است

روسیه دنبال خرید ۱۰۰ پهپاد از چین است

یک رسانه آلمانی گزارش داده روسیه در حال انجام مذاکراتی با یک شرکت چینی برای خرید ۱۰۰ فروند پهپاد است.

به گزارش دولت بهار به نقل از فارس، یک رسانه آلمانی گزارش داده روسیه در حال مذاکره با چین برای خرید ۱۰۰ پهپاد جنگی از این کشور است.

خبرگزاری آلمانی «اشپیگل» گفته این پهپادها ممکن است تا ماه آوریل تحویل روسیه شوند. گفته می‌شود مذاکرات روسیه با شرکت «فناوری هوایی بینگو شیان» که سازنده پهپاد است در جریان است.

کارشناسان مسائل نظامی با بیان اینکه روسیه دنبال خریداری پهپادهای ZT-180 این شرکت است گفته‌اند این هواپیماها قادر به حمل بین ۳۵ تا ۵۰ کیلوگرم مهمات جنگی هستند.

مضاف بر این، شرکت بینگو قرار است قطعات و دانش مربوط به ساخت نزدیک به ۱۰۰ پهپاد در ماه را در اختیار روسیه قرار دهد. انتظار می‌رود این اقدام به تشدید تنش‌ها در روابط آمریکا و چین منجر شود.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه از احتمال ارسال تسلیحات از چین به روسیه ابراز نگرانی کرد. او گفت: «ما بسیار از این بابت که چین حمایت مرگبار از روسیه در تجاوز این کشور به اوکراین را بررسی می‌کند بسیار نگران هستیم.»

آنتونی بلینکن هشدار داد که چنین اقدامی تبعات جدی برای چین در پی خواهد داشت. سخنگوی وزارت خارجه چین بلافاصله به اظهارات بلینکن پاسخ داد و او را به غلط‌رسانی متهم کرد.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب