1399/07/03-19:53

بیانیه مهم ائتلاف الفتح درباره تحولات سیاسی

ائتلاف الفتح در پارلمان عراق امروز پنجشنبه بیانیه‌ای را در شش بند در خصوص تحولات اخیر در صحنه سیاسی این کشور با هشدار درباره خطر تروریسم و گروه‌های منحرف و بازماندگان رژیم بعثی سابق صادر کرد.

به گزارش دولت بهار به نقل از پایگاه خبری المعلومه، در بیانیه ائتلاف الفتح درباره خطر تروریسم و بازماندگان رژیم بعثی سابق و گروه‌های منحرف و دشمنان عراق که همواره برای برهم زدن معادلات تلاش می‌کنند، هشدار داده شده است.

متن بیانیه ائتلاف الفتح به این شرح است :

در نتیجه حوادث و مواضع داخلی و شرایط غیر عادی پیرامون عراق، این نکته را ضروری دیدیم تا بار دیگر بر آنچه در بیانیه قبلی خود مورخه یازدهم محرم الحرام برابر با 31 سپتامبر تاکید کنیم:

1- پایبندی به اولین ماموریت اساسی این دولت(مصطفی الکاظمی) که گسترش امنیت و بازگرداندن اقتدار دولت و فراهم کردن فضاهای مناسب برای برگزاری انتخابات زودهنگام، سالم و عادلانه است.

2- تاکید می‌کنیم که هیچ گزینه‌ای جز روی کار آمدن دولت عادلی که قادر به گسترش امنیت و تامین زندگی آزاد و شرافتمندانه برای تمام شهروندان عراق باشد،‌وجود ندارد.

3- از دستگاه قضایی و دستگاه‌های امنیتی می‌خواهیم با قدرت و قاطعیت به سریال آدم ربایی، تروها و رعب آفرینی میان مردم که دستان ناپاک در پس آن هستند، پایان دهند، دستان جنایتکارای که برای ایجاد هرج و مرج و برهم زدن معادلات تلاش می‌کنند و همه باید با دستگاه‌های ذیربط برای مهار این اقدامات جنایتکارانه همکاری کنند.

4- مخالفت خود را با هرگونه اقدام در هدف قرار دادن نمایندگی‌های دیپلماتیک خارجی و نهادهای رسمی اعلام و آن را محکوم می‌کنیم، ما این اقدامات را عاملی برای تضعیف دولت و ضربه زدن به اقتدار آن دانسته که پیامدها‌ی خطرناکی به همراه دارد، ما این اقدامات را مردود می‌دانیم.

5- حشد شعبی مدافع عراق و وحدت و حاکمیت آن در کنار نیروهای مسلح و دستگاه‌های امنیتی است، بر این اساس ما از فرزندانمان در حشد شعبی می‌خواهیم همانطور که آنها را شناخته‌ایم بهترین الگو در پایبندی به قانون و دوری از هر آنچه باشند که به وجهه این نهاد مقدس خدشه وارد می‌کند.

6- بار دیگر بر ضرورت دقت و عدم اتهام زنی تاکید می‌کنیم، چرا که تروریسم و بازماندگان رژیم(بعثی صدامی) سابق و گروه‌های منحرف و دشمنان عراق همواره برای برهم زدن معادلات تلاش می‌‌کنند.

در پایان بار دیگر تاکید می‌‌کنیم که هدف و وظیفه ما حفظ منافع عراق و عراقی‌ها و دفاع از وحدت، حاکمیت، امنیت، ثبات، شکوفایی و پیشرفت آن  است.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب