1401/12/09-13:54

کار سخت استقلال مقابل نساجی و یک پرسپولیسی

کار سخت استقلال مقابل نساجی و یک پرسپولیسی

هفته بیست‌ویکم لیگ برتر فوتبال امروز با برگزاری چهار دیدار پیگیری می‌شود که در مهمترین بازی‌ها سپاهان صدرنشین در اراک به میدان می‌رود و استقلال هم در خانه نساجی.

به گزارش دولت بهار به نقل از تسنیم، در دومین روز از بازی‌های هفته بیست‌ویکم لیگ برتر فوتبال، امروز (سه‌شنبه) چهار دیدار برگزار می‌شود که در زیر به آنها اشاره می‌شود.

هوادار - مس رفسنجان
شاگردان ساکت الهامی دو هفته رؤیایی را پشت سر گذاشتند. آنها در هفته بیستم لیگ برتر، پرسپولیس را در ورزشگاه آزادی شکست دادند و بعد مقابل مس رفسنجان در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی در ضربات پنالتی پیروز شدند. تیمِ الهامی که حالا دوره فرازش را می‌گذراند، در دیداری جذاب امروز مجدداً مقابل مس رفسنجان قرار می‌گیرد، جنگ تکراری دو تیم همسایه در جدول رده‌بندی که برای مسی‌ها این بار جنبه انتقامی هم دارد. مسی‌ها پس از کنار رفتن از جام حذفی تمرکزشان برای رسیدن به رده پنجم جدول رده‌بندی است و در این راه رقبای گردن کلفتی مثل تراکتور تبریز و آلومینیوم اراک دارند که در این هفته‌ها سخت می‌بازند. باید دید در پایان بازی امروز باز هم کبک الهامی مانند جدال هفته اخیر دو تیم در جام حذفی خروس می‌خواند یا اینکه سه امتیاز به حساب مس می‌نشیند و مأموریت انتقام خیلی زود به سرانجام می‌رسد.

نساجی مازندران - استقلال
شاگردان ریکاردو ساپینتو با توجه به برد روز گذشته پرسپولیس چاره‌ای جز پیروزی در دیدار خارج از خانه امروز ندارند. استقلالی‌ها دیدار رفت را با نتیجه 3 بر یک به سود خود به پایان بردند، ولی این بازی در حضور تماشاگران نساجی برگزار می‌شود و آبی‌پوشان کار سختی خواهند داشت. نکته مثبت شاگردان ساپینتو، پیروزی در شش دیدار گذشته بوده که شامل چهار پیروزی در لیگ و دو برد در جام حذفی می‌شود. همین مسئله باعث شده است که روحیه آنها بهتر از گذشته باشد. با این وجود، حمید مطهری سرمربی نساجی تأکید کرده است که می‌توانند از استقلال امتیاز بگیرند، کاری که نه در بازی دور رفت لیگ برتر (شکست 3 بر یک) موفق به انجام شدند و نه در بازی سوپرجام (شکست یک بر صفر).

استقلال به هیچ وجه دوست ندارد نوار پیروزی‌هایش پاره شود و قصد دارد با عبور از تیمی که سرمربی‌اش پرسپولیسی است، همچنان در کورس قهرمانی باقی بماند. ساپینتو برای این دیدار مهدی مهدی‌پور و علیرضا رضایی را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد و زبیر نیک‌نفس، محمدحسین مرادمند و امیرعلی صادقی را هم از لیست تیمش خط زده است. استقلال با 39 امتیاز در رده سوم جدول رده‌بندی قرار دارد و نساجی با 22 امتیاز در جایگاه یازدهم است.

آلومینیوم اراک - سپاهان اصفهان
یکی از مهمترین دیدارهای هفته بیست‌ویکم همین مسابقه است. سپاهان هفته گذشته در جام حذفی با نتیجه 4 بر 2 مقابل پرسپولیس شکست خورد، نتیجه‌ای که شوک منفی به این تیم وارد کرد و باید دید ژوزه مورایس چطور تیمش را برای بازی امروز ریکاوری و آماده کرده است. صدرنشین لیگ با آگاهی از پیروزی روز گذشته پرسپولیس به هیچ عنوان نمی‌خواهد رقابت در لیگ برتر را نیز از دست بدهد، به همین دلیل هر کاری می‌کند تا امروز برنده از زمین خارج شود. آلومینیوم هم که با 29 امتیاز در رده ششم قرار دارد، برای اینکه فاصله‌اش با تراکتور زیادتر نشود، در بازی خانگی امروز دنبال پیروزی است. بهترین خبر برای پرسپولیس و استقلال امروز شکست یا توقف سپاهان در اراک است که تحقق آن برای تیم چغر رحمتی دور از دسترس نیست.

صنعت نفت آبادان - تراکتور تبریز
از آخرین شکست تراکتور در لیگ برتر هفت هفته می‌گذرد، جایی که آنها در هفته چهاردهم لیگ برتر برابر نساجی مازندران شکست خوردند. شاگردان پاکو خمس پس از آن در شش بازی صاحب چهار پیروزی و دو تساوی شدند و در حال حاضر با 33 امتیاز در رده پنجم جدول قرار گرفته‌اند. نتایج خوب تراکتور حتی باعث شد تا سرمربی اسپانیایی این تیم جزو گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی فوتبال ایران قرار بگیرد. تراکتوری‌ها حتی در صورت شکست جایگاه‌شان در جدول به خطر نمی‌افتد، اما برای اینکه فاصله یک امتیازی‌شان با گل‌گهر سیرجان باقی بماند، با همه توان دنبال شکست صنعت نفت خواهند بود. نفتی‌ها هم با 12 امتیاز روزگار خوبی را سپری نمی‌کنند و در جایگاه پانزدهم جدول ایستاده‌اند. آنها که برای سقوط به لیگ دسته اول رقابتی تنگاتنگ با همنام مسجدسلیمانی خود دارند، فعلاً دلخوش به بازی‌های خوب (البته به زعم سرمربی‌شان) هستند، بازی‌های خوبی که منجر به کسب امتیاز نمی‌شود!

نتایج بازی‌های روز گذشته لیگ برتر را در زیر مشاهده می‌کنید:

ذوب‌‌آهن اصفهان یک - مس کرمان صفر
گل‌گهر سیرجان 2 - پیکان تهران یک
پرسپولیس 3 - نفت مسجدسلیمان صفر

برنامه دیدارهای باقیمانده هفته بیست‌ویکم لیگ برتر به شرح زیر است:

سه‌شنبه 9 اسفند 1401

* هوادار تهران - مس رفسنجان، ساعت 15، ورزشگاه پاس قوامین تهران
داوران: ناصر جنگی، آرمان اسعدی، حامد تازه‌پور و محمدباقر پورباقر
ناظر داوری: مسعود مرادی

* نساجی مازندران - استقلال، ساعت 16، ورزشگاه  شهید وطنی قائمشهر
داوران: امیر عرب‌براقی، محمدرضا ابوالفضلی، مهدی سیفی و حسین زیاری
ناظر داوری: رضا سخندان

* آلومینیوم اراک - سپاهان اصفهان، ساعت 16:30، ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک
داوران: سیدرضا مهدوی، امیررضا آشور ماهانی، احد سلطانی و وحید زمانی
ناظر داوری: ابوطالب طاهریان

* صنعت نفت آبادان - تراکتور تبریز، ساعت 18، ورزشگاه تختی آبادان
داوران: محمدحسین زاهدی‌فر، حسین مرادی، علی احمدی و امیر عیار
ناظر داوری: یدالله جهانبازی

چهارشنبه 10 اسفند 1401

* فولاد خوزستان - ملوان بندرانزلی، ساعت 16، ورزشگاه شهدای فولاد
داوران: میثم حیدری، بهمن عبداللهی، صادق رستمی و مجتبی شجاعی
ناظر داوری: سیداحمد صالحی.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب