1399/07/05-12:42

الجریده: آمریکا دنبال توافق با رییس جمهور بعدی ایران است

به گزارش دولت بهار، روزنامه الجریده کویت نوشت نمایندگان دولت ترامپ با یک شخصیت اصولگرا در تهران تماس داشته‌اند و توضیح داد که هفته گذشته جلسه ای مخفی بین دو طرف در عمان ترتیب داده شده است.

یک منبع که از چهره‌های ارشد جناح اصولگرایان نیز است، گفت که در این دیدار ، نمایندگان ترامپ پیشنهاد کردند که در مورد فرمول همکاری برای دستیابی به توافق مشترک بین دولت بعدی آمریکا و رئیس جمهور بعدی ایران، نه حسن روحانی رییس جمهور فعلی، توافق کنند.

وی گفت نمایندگان ترامپ تایید کرده اند که وی در انتخابات ریاست جمهوری که قرار است سوم نوامبر برگزار شود، ترامپ برای بار دوم پیروز خواهد شد و آنها نمی‌خواهند با دولت روحانی پشت میز مذاکره بنشینند. زیرا این دولت توانایی اجرای تعهدات خود را ندارد.

وی خاطرنشان کرد: طرف آمریکایی به اصولگرایان اطلاع داده است که تمام برآوردهای اطلاعاتی این کشور موید این است که جریان آنها دولت بعدی ایران را کنترل خواهد کرد و این جریان توانایی کنترل همه نیروهای تأثیرگذار در داخل کشور را دارد و برای این کار آنها ترجیح می‌دهند با او تفاهم کنند و در نهایت اختلافات بین تهران و واشنگتن را خاتمه دهند.

وی تأكید كرد: نمایندگان ترامپ به جناح اصولگرا پیشنهاد دادند كه بدون هیچ گونه هیاهوی رسانه‌ای ، در پشت صحنه با همدیگر ارتباط برقرار كنند.

به گفته این منبع ، رئیس جمهور آمریكا اصرار به متوقف كردن همه برنامه های ایرانی ندارد و نگرانی های تهران را می فهمد ، اما او می خواهد كه ایرانیان نیز نگرانی های او درباره منافع واشنگتن در منطقه و مسئله امنیت اسرائیل را بفهمند، این نشان می دهد كه اگر فرمولی برای توافق در این زمینه حاصل شود ، فقط امضای آنها باقی مانده است. در صورت حصول توافق، ترامپ آماده است که شخصاً به ایران سفر کند و با اطمینان از برداشته شدن تحریم ها، توافق را امضا کند و تا زمانی که ایران تعهدات خود را اجرا کند، اجرای تحریم های کنگره به حالت تعلیق در می آید.

به گفته این منبع، طرف آمریكایی اصرار ندارد كه همه موارد توافق شده در چارچوب توافق احتمالی با ایران علنی شود و می توان دو توافق نامه را امضا كرد، یکی از آنها علنی باشد و دیگری مخفیانه.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب