1402/01/01-22:51

زمین لرزه ۶.۸ ریشتری پاکستان را به شدت لرزاند

زمین لرزه ۶.۸ ریشتری پاکستان را به شدت لرزاند

زمین لرزه‌ شدیدی به بزرگی ۶.۸ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) دقایقی پیش بخش‌هایی از پاکستان به ویژه اسلام‌آباد پایتخت این کشور را لرزاند. هنوز خبری از خسارات یا تلفات احتمالی این زمین لرزه گزارش نشده است.

به گزارش دولت بهار به نقل از منابع رسمی پاکستان، شدت زمین لرزه موجب وحشت و نگرانی مردم در شهرهای مختلف این کشور از جمله اسلام‌آباد شد و مردم از منازل خود بیرون آمدند.

شبکه‌های خبری پاکستان، این زمین لرزه در مناطق وسیعی در شمال غرب و شرق پاکستان از جمله "اسلام‌آباد، لاهور و راولپندی" نیز کاملا احساس شد.

گفته می‌شود شدت زمین لرزه امروز در مناطق مرزی پاکستان با افغانستان نیز احساس شده است. سازمان زلزله نگاری و زمین شناسی پاکستان کانون این زلزله را میان تاجیکستان و افغانستان اعلام کرد.

تاکنون گزارشی از خسارات یا تلفات احتمالی این زمین لرزه اعلام نشده است. منابع خبری اعلام کردند که تیم‌های امدادی به حالت آماده باش درآمده و نهادهای مدیریت بحران ملی درحال بررسی اوضاع به ویژه مناطق آسیب پذیر هستند.

پانزدهم مهرماه سال ۱۴۰۰ زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ درجه در مقیاس امواج درونی زمین ﴿ریشتر﴾ مناطق مختلف در ایالت بلوچستان پاکستان را لرزاند. این زلزله ۳۵ کشته و صدها مصدوم برجای گذاشت.

زلزله پاکستان ۲ کشته و ۱۲۰ مصدوم برجای گذاشت

زمین لرزه شدید ۶.۸ ریشتری در پاکستان تاکنون ۲ کشته و بیش از ۱۲۰ نفر نیز مصدوم برجای گذاشته و در این کشور وضعیت اضطراری اعلام شده است.

به گزارش رسانه‌های پاکستانی، درپی زمین لرزه شدید که ساعاتی پیش اکثر شهرهای این کشور بویژه اسلام‌آباد را لرزاند، سازمان مدیریت بحران ملی پاکستان به حالت آماده باش درآمد.

نخست وزیر پاکستان نیز با اعلام نگرانی از شدت زمین لرزه خواستار آمادگی نهادهای مدیریت حوادث غیرمترقبه و اعلام وضعیت اضطراری شد.

در شمال غرب پاکستان ۱۲۴ نفر درپی زلزله شدید امروز مصدوم شدند و رانش زمین نیز برخی از جاده‌های ارتباطی را مسدود کرد.

پلیس پاکستان در همین حال اعلام کرد که دو نفر درپی ریزش دیوار کشته شدند.

شهر «سوات» در شمال غرب پاکستان شاهد خسارت شدید به زیرساخت‌ها بود.

شبکه‌های خبری پاکستان گزارش دادند که بیمارستان‌های اسلام‌آباد و دیگر شهرها به حالت آماده باش درآمده و رصد مناطق آسیب پذیر همچنان ادامه دارد.

شدت زمین لرزه امروز در مناطق مرزی پاکستان با افغانستان نیز احساس شده است. سازمان زلزله نگاری و زمین شناسی پاکستان کانون این زلزله را در عمق ۱۸۰ کیلومتری کوه هندوکش واقع در افغانستان اعلام کرد.

پانزدهم مهرماه ۱۴۰۰ زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ درجه در مقیاس امواج درونی زمین ﴿ریشتر﴾ مناطق مختلف در ایالت بلوچستان پاکستان را لرزاند. این زلزله ۳۵ کشته و صدها مصدوم برجای گذاشت.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب