1402/01/07-00:57

آرامکو، در چین پالایشگاه و مجتمع پتروشیمی می‌سازد

آرامکو، در چین پالایشگاه و مجتمع پتروشیمی می‌سازد

شرکت ملی نفت و گاز عربستان از تصمیم خود برای ساخت یک پالایشگاه بزرگ و یک مجتمع پتروشیمی در چین با همکاری دو شرکت محلی خبر داد.

به گزارش دولت بهار به نقل از بخش عربی خبرگزاری «آناتولی» ترکیه (AA)، شرکت ملی نفت و گاز عربستان سعودی (آرامکو) که بزرگ ترین شرکت نفتی جهان به شمار می آید، بعد از ظهر امروز (یک شنبه) با صدور بیانیه ای، اعلام کرد که قصد دارد با شرکای چینی خود یعنی گروه «صنایع شمالی چین» (نورینکو) و گروه صنعتی «پانجین شینچنگ»، ساخت یک پالایشگاه بزرگ و یک مجتمع پتروشیمی را در این کشور آغاز کند.

بنا بر آن چه در این بیانیه آمده، شرکت پتروشیمی «هواجین آرامکو» که یک پروژه مشترک میان شرکت های آرامکو به میزان 30 درصد، نورینکو به میزان 51 درصد و پانجین به میزان 19 درصد است، روی توسعه مجتمع «گرینفیلد» کار می کنند که یک پالایشگاه با ظرفیت تولید 300 هزار بشکه در روز و یک کارخانه پتروشیمی با ظرفیت تولید سالانه 1.65 میلیون تن متریک اتیلن و 2 میلیون تن متریک پارازایلین خواهد بود.

آرامکو در بیانیه خود همچنین آورده که قرار است کار ساخت و ساز مجتمع مذکور در شهر پانجین در شمال شرق چین، در سه ماهه دوم سال جاری میلادی آغاز شود جایی که مجوزهای اداری مورد نیاز پروژه اخذ شده و انتظار می رود تا سال 2026 نیز به طور کامل راه اندازی گردد.

شرکت ملی نفت و گاز عربستان که طی سال های اخیر و به دنبال خرید 70 درصد از سهام غول پتروشیمی این کشور یعنی شرکت «سابک» در سال 2020 میلادی در بخش پتروشیمی فعال بوده، قرار است روزانه 210 هزار بشکه خوراک نفت خام را به مجتمع گرینفیلد صادر کند.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب