1402/01/07-20:26

تحریم ۸ فرد و ۲ نهاد ایرانی از سوی کانادا

تحریم ۸ فرد و ۲ نهاد ایرانی از سوی کانادا

دولت کانادا به بهانه مسائل حقوق بشری و تولیدات دفاعی ایران از جمله پهپادها و موشک‌های بالستیک، هشت فرد و ۲ نهاد حقوقی را در فهرست تحریم‌های جدید این کشور علیه جمهوری اسلامی ایران قرار داد.

به گزارش دولت بهار به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه کانادا در بیانیه‌ای در این خصوص مدعی شد این تحریم‌ها ناقضان حقوق بشر و مقام‌های ارشد ایرانی را که در پیشبرد تولیدات دفاعی ایران از جمله پهپادها و موشک‌های بالستیک نقش داشتند، هدف قرار می‌دهد.

براساس گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه کانادا در بیانیه‌ای کفته، در دور جدید تحریمهای کانادا علیه ایران، افرادی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همچنین نیروی انتظامی ایران به دلیل آنچه که نقض حقوق بشر در تهران و مناطق شمال غربی ایران خوانده شده هدف قرار گرفته‌اند. 

به گفته وزارت خارجه کانادا، همچنین افرادی مرتبط با صنایع هواپیماهای بدون سرنشین ایران و همچنین صنایع تولید موشکهای بالستیک در این لیست قرار گرفته‌اند.

ملانی جولی وزیر خارجه کانادا در این بیانیه از ایران خواسته است «اعمال خشونت آمیز فشار علیه مردم این کشور را متوقف کرده و به خواسته‌های آن‌ها با حسن نیت بپردازد.»

به گزارش رویترز، تحریم‌های جدید کانادا دهمین بسته از اکتبر سال ۲۰۲۲ به شمار می‌رود.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب