1402/01/12-16:03

افتتاح پالایشگاه کربلا با ظرفیت 140 هزار بشکه در روز

افتتاح پالایشگاه کربلا با ظرفیت 140 هزار بشکه در روز

نخست وزیر عراق ضمن افتتاح پالایشگاه نفت کربلا، تاکید کرد که دولت وی افزایش تولید پالایشگاه های این کشور را در راس اولویت های خود قرار داده است.

به گزارش دولت بهار به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، دفتر اطلاع رسانی «محمد شیاع السودانی»، نخست وزیر این کشور بعد از ظهر امروز (شنبه) با صدور بیانیه کوتاهی، اعلام کرد که وی پالایشگاه راهبردی کربلا با ظرفیت تولید 140 هزار بشکه در روز را افتتاح کرده است.

به دنبال آن نیز، «حیان عبدالغنی»، معاون نخست وزیر و وزیر نفت عراق طی سخنانی در مراسم افتتاح پالایشگاه کربلا، آغاز فاز تولید تجاری در این پالایشگاه راهبردی را اعلام کرد.

عبدالغنی ضمن اعلام این که خلوص بنزین تولیدی پالایشگاه کربلا به 95 اکتان می رسد، تاکید کرد که پالایشگاه 200 مگاوات برق تولید می کند و با 60 مگاوات آن، در تامین برق شبکه سراسری عراق سهیم می شود.

این در حالی است که نخست وزیر عراق صبح امروز طی سخنانی خاطر نشان ساخته بود که دولت تحت رهبری وی، کار برای افزایش ظرفیت تولید پالایشگاه های این کشور را در راس اولویت های خود قرار داده است.

السودانی در این باره اظهار داشت: ما کار برای افزایش ظرفیت تولید پالایشگاه های کنونی از طریق پشتیبانی و تکمیل واحدهای تولیدی مکمل در حال ساخت و تشویق سرمایه گذاری در بخش پالایش برای ساخت پالایشگاه های مدرن دارای مشخصات فنی پیشرفته با هدف رهایی از واردات و انتقال به مرحله صادرات جهت دستیابی به بالاترین ارزش افزوده برای بشکه صادراتی را در راس اولویت های دولت قرار داده ایم.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب