1402/01/17-11:25

مصداق حرف مفت!

دولت بهار/ علی اکبر جوانفکر: یک سایت خبری از قول آقای محمد خوش‌چهره که او را «اقتصاددان، صاحب نظر اقتصاد سیاسی داخل و خارج کشور و یکی از مهمترین منتقدان دولت های پیشین و فعلی در زمینه سیاست های اقتصادی» معرفی کرده، نوشته است: « احمدی نژاد قبول نداشت دنیا با ما در جنگ است. در دولت او با توصیه یک آقایی چند میلیارد دلار را برای خرید سهام در آمریکا از کشور خارج کردند. یعنی پول ملی را بردند درکشوری که ما با آن در حال جنگ بودیم سپس یک دادگاهی همه آن پول ها را مصادره کرد.»

فرد مدعی معلوم نکرده است مبلغ مورد ادعا چند میلیارد دلار بوده است؟ این اتفاق چه زمانی افتاده است؟ با مبلغ مزبور چه سهامی در آمریکا خریداری شده است؟ اگر سهامی خریداری شده، به نام چه کسی بوده و چطور ممکن است مصادره شده باشد؟ کدام دادگاه در آمریکا و تحت چه عنوانی این پولها را مصادره کرده است؟ این آقایی که به توصیه او چنین اقدامی صورت گرفته، چه کسی بوده است؟ در دولت دکتر احمدی نژاد کدام کشور با ایران در جنگ بود؟ از چه زمانی دلار به پول ملی تبدیل شده است؟ مگر در دولت های نهم و دهم ایران با آمریکا در حال جنگ بود؟...

هرچند این ادعا، چیزی بیش از یک دروغ تکراری نیست که بارها نیز تکذیب شده است، اما به راستی اگر این ادعای «مبهم، گنگ و بی سر و ته» مصداق روشنی از یک حرف مفت نیست، پس چیست؟

آیا کسانی که حرف مفت می زنند، مفتی هم حرف می زنند؟

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب