1402/01/20-20:15

کشتی فرنگی قهرمانی آسیا؛ رکورد جالب تیم رنگرز در آسیا

کشتی فرنگی قهرمانی آسیا؛ رکورد جالب تیم رنگرز در آسیا

روز اول مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا برای تیم کشورمان با ۱۵ برد و تنها یک شکست به دلیل عدم حضور کاویانی‌نژاد روی تشک به پایان رسید تا اختلاف دو تیم ایران و قزاقستان ۴۰ امتیاز شود.

به گزارش دولت بهار به نقل از تسنیم، از صبح امروز (یکشنبه 20 فروردین) مسابقات کشتی قهرمانی آسیا با رقابت‌های 5 وزن اول کشتی فرنگی در شهر آستانه قزاقستان آغاز شد که نمایندگان ایران کار بزرگی انجام داده و همگی فینالیست شدند.

در وزن 55 کیلوگرم؛ پویا دادمرز پس از استراحت در دور اول، در  یک چهارم نهایی با نتیجه 8 بر صفر تایگا اونیشی از ژاپن را مغلوب کرد و در نیمه‌نهایی با نتیجه 8 بر یک از سد اختیار بوتیروف از ازبکستان گذشت.

دادمرز در فینال 3-یک موفق شد روپین از هند را شکست داده و صاحب نشان طلا شود. او با سه برد قهرمان وزن اول شد.

در وزن 63 کیلوگرم؛ ایمان محمدی هم بعد از آنکه در دور اول استراحت کرد، در یک چهارم نهایی با نتیجه 9 بر صفر نیراج از هند را شکست داد و در نیمه نهایی جین سئوب سونگ از کره‌جنوبی را هم با امتیاز عالی 9 بر صفر  مغلوب کرد.

محمدی در این دیدار با شرموخامد شریبجانوف از ازبکستان در فینال هم عالی ظاهر شده و باز هم با امتیاز عالی به پیروزی رسیده و با سه برد قهرمان این وزن شد.

در وزن 77 کیلوگرم؛ امین کاویانی‌نژاد 3 بر 1 ساجان از هند را شکست داد و در یک چهارم نهایی با نتیجه 1 بر 1 ریو لیو از چین را از پیش رو برداشت و در نیمه‌نهایی 3 بر یک از سد دمیو ژاداریف از قزاقستان گذشت که این برد به لحاظ تیمی با توجه به رقابت ایران و قزاقستان برای قهرمانی، اهمیت ویژه‌ای داشت.

او به دلیل مصدومیت در فینال مقابل آکژول محموداف دارنده مدال نقره المپیک و طلای جهان از قرقیزستان مبارزه نکرد تا بدون کشتی، به مدال نقره قهرمانی آسیا رضایت دهد. او هم مثل دادمرز و محمدی موفق به کسب سه برد شد و درحالیکه در فینال کشتی نگرفت، درواقع با سه برد و یک باخت، نقره‌ای شد.

در وزن 87 کیلوگرم؛ ناصر علیزاده پس از استراحت در دور اول،  یک - یک ماساتو سومی از ژاپن و سپس 7 بر 2 سونیل کومار از هند را از پیش رو برداشت و در فینال هم 8-صفر نورسلطان تورسینوف از قرقیزستان را برد و با سه پیروزی به نشان طلا رسید.

در وزن 130 کیلوگرم؛ امین میرزازده که دور اول استراحت کرده بود، با نتیجه مشابه 9 بر صفر رومن کیم از قرقیزستان و  تموربک نسیم اف از ازبکستان را شکست داد و در فینال هم سومین پیروزی‌اش را مقابل لینگ ژی منگ از چین به دست آورد و به مدال طلا رسید.

به این ترتیب تیم رنگرز در روز اول مسابقات رکورد جالبی را از خود بر جای گذاشت و با 15 برد و تنها یک باخت که آنهم در شرایط مسابقه اتفاق نیفتاد و نماینده ایران به دلیل مصدومیت در فینال 77 کیلوگرم حاضر نشد؛ صاحب 120 امتیاز شد و از رقیب قزاقی پیشی گرفت.

فردا (دوشنبه 21 فروردین) نیز پنج نماینده دیگر ایران روی تشک خواهند رفت. 

در وزن 60 کیلوگرم که 11 شرکت کننده دارد، مهدی محسن‌نژاد پس از استراحت در دور اول، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با برنده مبارزه میان یرنور فیداخمتوف از قزاقستان و هوانگ از چین تایپه کشتی می‌گیرد.

در وزن 67 کیلوگرم که 11 نفر حضور دارند، رضا عباسی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف نوباتوف از ترکمنستان می‌رود.

در وزن 72 کیلوگرم که با حضور 13 نفر برگزار می‌شود، سجاد ایمن‌طلب پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با برنده کشتی میان ویکاس از هند و جی یئون لی از کره جنوبی مبارزه می‌کند.

در وزن 82 کیلوگرم که 11 نفر شرکت کرده اند؛ علیرضا مهمدی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با برنده مبارزه میان سی جین یانگ از کره جنوبی و هالیشان باهیجیانگ از چین کشتی می گیرد.

در وزن 97 کیلوگرم که 10 نفر حضور دارند، مهدی بالی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف یوتا نارا از ژاپن می‌رود.

به این ترتیب تیم ملی کشتی فرنگی ایران با کسب 4 مدال طلا و یک نقره صاحب 120 امتیاز شد و قزاقستانِ میزبان که در رقابت نزدیک با شاگردان رنگرز برای قهرمانی بود، با کسب یک نقره و 4 برنز، 80 امتیاز در روز اول به دست آورد و 40 امتیاز از تیم کشورمان عقب افتاد. 

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب