1399/07/09-15:55

گفتیم رشد بورس غیرطبیعی است، گفتند نظر رئیس جمهور است!

یک نماینده مجلس گفت: درباره بورس به وزیر اقتصاد تذکر دادم که چرا وضعیت بورس این گونه است، چون هیچ شاخصی برای افزایش بورس وجود ندارد و این غیرطبیعی است که گفتند نظر رئیس جمهور این است.

به گزارش دولت بهار به نقل از فارس، مصطفی طاهری نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس امروز (چهارشنبه 9 مهرماه 99) طی تذکر شفاهی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بحث‌های اقتصادی زیادی وجود دارد و مردم نیز در این مورد بسیار فراوان از ما سؤال می‌پرسند. این که ریشه مشکلات چیست و کی می‌خواهد این مسائل گرانی حل شود و تا کجا قیمت‌ها افزایش خواهد داشت.

وی با بیان این که موارد مختلفی ممکن است زمینه ساز این مشکلات باشد، افزود: مهم‌ترین علت مشکلات امروز این است که دولت رأس ندارد. به عبارتی کار ول شده است. وقتی از فلان وزیر می پرسیم که چرا تهاتر را خوب انجام نمی‌دهید، پاسخ می‌دهد تحریم  داخلی هستیم. از فلان وزیر می‌پرسیم چرا ورود موقت این گونه است؛ می‌گوید سه ماه است با فلان وزیر کلنجار می‌رویم اما هنوز نتوانسته‌ایم هماهنگ شویم.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس  تأکید کرد: بسیاری از هماهنگی‌هایی که باید توسط شخص رئیس جمهور و یا معاون اول ایشان انجام شود متأسفانه اقدامی در این زمینه صورت نمی‌گیرد. به عبارتی نخ تسبیح پاره شده است و دانه‌های تسبیح نیز هر کدام تلاش می‌کنند در راستای هماهنگی و نظم نیست و دود این ناهماهنگی به چشم مردم می‌رود.

طاهری با اشاره به روند رو به صعودی بورس در تابستان امسال گفت: آن زمان به وزیر اقتصاد تذکر دادم که چرا وضعیت بورس این گونه است، چون هیچ شاخصی برای افزایش بورس وجود ندارد و این غیرطبیعی است که گفتند نظر رئیس جمهور این است و باید این کار را بکنیم. این کار درست نیست وقتی همه چیز مشخص است و همه تذکر می‌دهند که بالاخره این شاخص فرو می‌ریزد.

وی تأکید کرد: علت اصلی کاهش شاخص بورس بی مدیریتی و عدم مدیریت خوب دولت است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس در پایان به هیأت رئیسه مجلس تذکر داد که در کمیسیون صنایع گزارش خوبی در مورد فولاد و... تهیه شده و در قالب ماده 45 به هیأت رئیسه ارسال شده اما در دستور قرار نمی‌گیرد بنابراین لازم بود که این طرح به صحن علنی مجلس می‌آمد.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب