1402/01/23-16:46

کشته شدن ۱۰۰ تن در حمله هوایی ارتش به روستایی در میانمار

کشته شدن ۱۰۰ تن در حمله هوایی ارتش به روستایی در میانمار

یکی از اعضای یک گروه محلی حامی دموکراسی و رسانه‌های مستقل در میانمار گفت که حملات هوایی ارتش میانمار در روز سه‌شنبه باعث کشته شدن ۱۰۰ نفر از جمله بسیاری از کودکانی شد که در مراسمی که توسط مخالفان حکومت ارتش برگزار شده بود، شرکت کردند.

به گزارش دولت بهار به نقل از ایسنا. یکی از شاهدان به آسوشیتدپرس گفت که یک جت جنگنده مستقیماً بین جمعیتی که در ساعت ۸ صبح برای افتتاح دفتر محلی جنبش مخالفان کشور در خارج از روستای پازیگی در شهرستان کانبالو در منطقه ساگاینگ جمع شده بودند، بمب پرتاب کرد. این منطقه در حدود ۱۱۰ کیلومتری (۷۰ مایلی) شمال ماندالی، دومین شهر بزرگ کشور است.

میانمار از زمانی که ارتش قدرت را از دولت غیرنظامی گرفته است، در هرج و مرج بوده است این شاهد که خواست نامش فاش نشود، گفت: حدود نیم ساعت بعد، یک هلیکوپتر ظاهر شد و در محل تیراندازی کرد.

گزارش های اولیه تعداد کشته ها را حدود ۵۰ نفر اعلام کرد، اما آمارهای بعدی که توسط رسانه های مستقل گزارش شد، آن را به حدود ۱۰۰ نفر رساند.

تأیید مستقل جزئیات این حادثه غیرممکن است زیرا ارسال گزارش توسط دولت نظامی محدود شده است. شاهد گفت: در فاصله کمی از جمعیت ایستاده بودم که یکی از دوستانم تلفنی با من در مورد نزدیک شدن یک جت جنگنده تماس گرفت. "جت مستقیماً روی جمعیت بمب‌ها را پرتاب کرد و من به داخل یک گودال نزدیک پریدم و پنهان شدم. چند لحظه بعد، وقتی ایستادم و به اطراف نگاه کردم، دیدم مردم تکه تکه شده و در میان دود مرده بودند. ساختمان اداری ویران شد. در اثر آتش سوزی حدود ۳۰ نفر مجروح شدند. در حین انتقال مجروحان یک هلیکوپتر از راه رسید و به افراد بیشتری تیراندازی کرد. اکنون در حال سوزاندن سریع اجساد هستیم.

او گفت که حدود ۱۵۰ نفر برای مراسم افتتاحیه جمع شده بودند و زنان و ۲۰ تا ۳۰ کودک در میان کشته شدگان بودند و افزود که در میان کشته شدگان رهبران گروه های مسلح ضد دولتی و دیگر سازمان های مخالف نیز بودند.

استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد گفت که سازمان ملل حمله نیروهای مسلح میانمار را به شدت محکوم کرد و گفت که مسئولین باید به دست عدالت سپرده شوند و تاکید کرد که مجروحان باید تحت درمان پزشکی قرار گیرند که "اغلب در این شرایط یک چالش است."

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب