1402/01/26-20:13
نوری قزلجه:

نمی‌توان بخشی از جامعه را کنار گذاشت و انتظار آباد کردن کشور را داشت/ روزهای تورمی کماکان با مردم ما همراه خواهد بود

نمی‌توان بخشی از جامعه را کنار گذاشت و انتظار آباد کردن کشور را داشت/ روزهای تورمی کماکان با مردم ما همراه خواهد بود

نایب رئیس فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روزهای تورمی کماکان با مردم و جامعه ما همراه خواهد بود، گفت: ما در بحث مدیریت منابع انسانی، با بحران مواجه هستیم. نخبگان زیادی در کشور داریم که به دلایل سلایق سیاسی، کنار گذاشته شده و کشور را از حضور آنها محروم کردیم که اگر این نگاه‌ها تعدیل نشود، نمی‌توان انتظار پیشرفت کشور را داشت.

به گزارش دولت بهار، غلامرضا نوری قزلجه در گفت‌و‌گو با شفقنا، در رابطه با چالش های اصلی حوزه اقتصادی و معیشتی کشور در سال جدید، گفت: سال خوبی را برای مردم و کشور آرزو می کنیم و دوست داریم که سال خوبی از نظر اقتصادی باشد، اما اقتصاد، با ای کاش و آرزو، درست نمی‌شود بلکه باید فعالیت‌های اقتصادی شکل بگیرد. آنچه که در لایحه بودجه تصویب شد، حاکی از این است که این روزهای تورمی و روزهای سخت معیشتی کماکان با جامعه و مردم ما همراه خواهد بود.

وی افزود: به نظر من دولت به جای فرافکنی و پرداختن به حواشی ، باید کاری برای اقتصاد انجام دهد. اقتصاد کشور، کاملا به موضوع تحریم ها، مذاکرات هسته‌ای و جذب سرمایه های خارجی گره خورده است که دولت باید در این راه قدم بردارد در غیر این صورت مردم فقط در جامعه، زنده مانی خواهند کرد. البته من نمی گویم از پای در می آییم ولی حال مردم از نظر معیشت خوب نخواهد شد؛ لذا انتظار داریم که دولت برای اقتصاد کشور که راهکارهای سیاسی و اقتصادی دارند، کاری انجام دهد.

وی در رابطه با معضلات و موانع داخلی کشور که مانع از بهبود وضعیت اقتصادی کشور می‌شود، اظهار داشت: یکی از مسایل، توجه جدی به بخش خصوصی است که مقام رهبری هم به آن تاکید داشتند اما تا کنون به طور شایسته محقق نشده است. اما الان اقتصاد بیشتر دست بخش‌های شبه دولتی و بنیادها و نهادها است نه بخش خصوصی و اراده ای برای تغییر این وضعیت نیست و موضوع مولدسازی هم کاملا ضد خصوصی سازی خواهد بود.

نوری با اشاره به توجه نظام سیاسی کشور به نخبگان، گفت: باید بتوانیم نخبگان اقتصادی خصوصا نخبگان فکری را در کشور نگه داریم. چراکه نخبگان، پیشران توسعه اقتصادی کشور هستند و اگر بتوانیم انها را نگه داشته و برای فعالیت آنها فرصتی ایجاد کنیم شرایط قطعا بهتر از این خواهد شد. اما از نظر سیاسی بخشی از جامعه به بازی گرفته نشده و در حاشیه هستند که در توسعه کشور تاثیر می گذارد.

وی خاطرنشان کرد: ما در بحث مدیریت منابع انسانی، با بحران مواجه هستیم. نخبگان زیادی در کشور داریم که به دلایل سلایق سیاسی کنار گذاشته شده و کشور را از حضور آنها محروم کردیم اگر این نگاه‌ها تعدیل نشود نمی توان انتظار پیشرفت کشور را داشت. نمی توان دو سوم جمعیت، سیاسیون و مدیران کشور را کنار بگذاریم و انتظار آباد کردن کشور را داشته باشیم.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب