1402/01/27-14:15

العربی الجدید: هیأتی از اعضای حماس به عربستان می‌رود

 العربی الجدید: هیأتی از اعضای حماس به عربستان می‌رود

یک رسانه قطری مدعی شد که رئیس دفتر سیاسی حماس به همراه چند تن از مقامات ارشد این جنبش بعد از بیش از یک دهه روابط سرد با ریاض، امروز، وارد عربستان خواهد شد.

به گزارش دولت بهار، روزنامه «العربی الجدید» به نقل از منابعی که آن‌ها را ویژه خواند، ادعا کرد هیأتی از اعضای جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، امروز (یکشنبه)، برای ادای مناسک عمره وارد عربستان سعودی خواهد شد.

این روزنامه قطری، بامداد امروز، مدعی شد که «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس در صدر این هیأت وارد عربستان خواهد شد و «موسی ابو مرزوق» مسئول روابط بین‌الملل، «زاهر جبارین» مسئول دفتر اسرا و جانبازان و «خالد مشعل» رئیس حماس در خارج از مرزهای فلسطین او را همراهی خواهند کرد.

العربی الجدید در ادامه به اظهارات پیشین موسی ابو مرزوق مسئول روابط بین‌الملل حماس اشاره کرد و افزود که او پیشتر گفته بود تلاش این جنبش برای بستن پرونده اختلافات با عربستان سعودی ادامه دارد و مسائل حل‌نشده در حال برچیده شدن است. ابومرزوق همچنین عنوان کرده بود که حماس از گفت‌و‌گو و بازگردانی روابط با عربستان به حالت عادی استقبال می‌کند.

ادعای این رسانه قطری در حالی مطرح شده است که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین هنوز بیانیه‌ای در این خصوص صادر نکرده است. در سال ۲۰۱۵ نیز هیأتی از اعضای حماس به عربستان سعودی سفر کرده بود، اما این سفر ثمره‌ای به دنبال نداشت.

* فارس

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب