1402/02/02-16:59

حمله افراد ناشناس به دفتر حزب اردوغان در استانبول

 حمله افراد ناشناس به دفتر حزب اردوغان در استانبول

رسانه‌های ترکیه از حمله افراد مسلح ناشناس به یکی از دفاتر انتخاباتی حزب حاکم عدالت و توسعه در استانبول خبر دادند.

به گزارش دولت بهار، در شرایطی که تحرکات برای حضور پر رنگ در انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی ترکیه ادامه دارد، حمله به دفتر انتخاباتی حزب متبوع رجب طیب اردوغان در استانبول خبرساز شده است.

روزنامه «دیلی صاباح» روز شنبه (امروز) گزارش داد که دفتر انتخاباتی حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه در استانبول هدف یک گروه از افراد مسلح ناشناس قرار گرفت.

بنا بر این گزارش، در این حمله که شب گذشته انجام شد، افراد ناشناس به سمت دفتر حزب حاکم تیراندازی کردند اما در این حادثه هیچ کسی زخمی نشد و نیروهای پلیس در صحنه استقرار یافتند.

تحقیقات پلیس استانبول برای بررسی این حادثه آغاز شده اما مقام‌های ترکیه درباره اینکه چه فرد یا گروهی عامل این تیراندازی بود، اظهارنظری نکرده‌اند.

«عمر چلیک» سخنگوی حزب حاکم عدالت و توسعه ضمن محکوم کردن این حمله افزود: «ما با هر نوع آزار و اذیت، تحریک و حمله علیه نهاد سیاسی مخالفیم. سازمان‌های ما با عزم کامل به کار انتخاباتی خود ادامه می‌دهند».

حمله به دفتر حزب متبوع رجب طیب اردوغان رئیس حزب عدالت و توسعه و رئیس‌جمهور ترکیه در شرایطی انجام شد که هفته گذشته هم به دفتر این حزب در استان جنوبی «آدنا» تیراندازی و ضارب توسط پلیس بازداشت شد.

این حملات در شرایطی انجام شد که ماه گذشته از درون یک خودرو به سمت دفتر حزب «جمهوری‌خواه خلق» در استانبول هفت گلوله شلیک شد. این حزب، مهم‌ترین حزب اپوزیسیون و رهبر آن اصلی‌ترین رقیب اردوغان در انتخابات است.

۲۴ اردیبهشت (چهاردهم ماه می) قرار است در ترکیه برای تعیین سیزدهمین رئیس‌جمهور و همه 600 عضو پارلمان این کشور انتخابات برگزار ‌شود.

* فارس

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب