1402/02/03-19:58
گل محمدی:

از لحاظ ذهنی بازیکنان آماده کسب سه امتیاز بودند

از لحاظ ذهنی بازیکنان آماده کسب سه امتیاز بودند

سرمربی فوتبال پرسپولیس گفت: خود بازیکنان این اراده را داشتند که بازی را ببرند. به نظرم از لحاظ ذهنی آماده پیروزی و کسب سه امتیاز شده بودند.

به گزارش دولت بهار به نقل از ایسنا، تیم‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال از سری رقابت های هفته ۲۷ لیگ برتر فوتبال ایران از ساعت ۱۶ در ورزشگاه آزادی با قضاوت پیام حیدری به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان، این دیدار حساس با نتیجه یک بر صفر به سود پرسپولیس به اتمام رسید.

یحیی گل‌محمدی، سرمربی فوتبال پرسپولیس پس از این پیروزی در نشست خبری پس از این بازی گفت: قبل از اینکه بخواهم در خصوص بازی صحبت کنم باید از هواداران تشکر کنم چرا که جو خوب و انرژی مثبتی در استادیوم برای ما به وجود آوردند. فکر می‌کنم که هواداران دو تیم شور و اشتیاق زیادی به بازیکنان دادند تا بازی خوبی انجام شود. از همه هوادارانی که داخل استادیوم بودند تشکر می کنم.

از لحاظ ذهنی بازیکنان آماده کسب سه امتیاز بودند

سرمربی پرسپولیس ادامه داد: ازی را خیلی خوب شروع کردیم. بالاخره بازی سختی بود. هوای گرم امروز هم باعث شده بود که یک مقدار روی کیفتی هر دو تیم تاثیر منفی بگذارد. بازی سختی باری هر دو تیم شده بود چون چمن ورزشگاه خشک بود و توپ حرکت نمی‌کرد. فکر می‌کنم بازی پایاپایی از سوی هر دو تیم بود. البته ما تسلط بیشتری رو توپ داشتیم و گردش توپ ما بیشتر بود. در شروع نیمه دوم گرفتن سه امتیاز مهم بود. خود بازیکنان این اراده را داشتند که بازی را ببرند. به نظرم از لحاظ ذهنی آماده پیروزی و کسب سه امتیاز شده بودند. نیمه دوم خیلی خوب بود. خوشبختانه به گل هم رسیدیم. در ادامه هم حریف فشار بیشتری آورد و به سمت توپ‌های بلند رفت اما بازیکنان خط دفاعی و دروازه‌بان اکثر این توپ‌ها را دفع کردند. خدا را شکر توانستیم به سه امتیاز این بازی برسیم. از بازیکنانم تشکر می‌کنم. تحت فشار زیادی بودند که این بازی را به نفع خودشان تمام کنند و با ذهنیت خوبی وارد شدند و سه امتیاز را گرفتیم. این برد را به هواداران تبریک می‌گوییم.

امیدواریم سپاهان امتیاز از دست دهد

وی درباره شانس قهرمانی تیمش گفت: تنها چیزی که در لیگ برتر فکر می‌کنیم این است که سه بازی آینده را ببریم. این وظیفه اصلی ما است و تمرکزمان روی همین سه بازی است. فقط باید کارمان را بکنیم و در هر صورت امیدوار باشیم که سپاهان امتیاز از دست بدهد. اولین کاری که باید بکنیم این است که سه بازی را با برد از زمین خارج شویم. فکر می‌کنم به لحاظ فوتبالی هم قهرمان می‌شویم. در هر صورت از بازیکنانم خواسته‌ام فقط به بازی بعد فکر کنند. بعد از آن به گل‌گهر در جام حذفی فکر می‌کنیم. بازی به بازی پیش می‌رویم و امیدوار هستیم.

او درباره گروه داوری نیز گفت: گروه داوری یک بازی خوب را سوت زدند. به نظرم بازی سختی بود. داربی همیشه برای داورها مانند یک کابوس است. فکر می‌کنم تیم داوری و خصوصا پیام حیدری عملکرد خوبی داشتند. به آن‌ها خسته نباشید می‌گویم.

به بازیکنان گفتم اگر قهرمانی می‌خواهند، باید در ۴۵ دقیقه دوم گل بزنند

گل‌محمدی درباره اینکه در بین دو نیمه چه صحبتی با بازیکنان داشت؟ گفت: دو نکته فنی بود که به آن‌ها نگفتم. صحبت دیگرم با بازیکنان این بود که در این بازی به فکر برد باشند. اگر می خواهند قهرمان شوند، باید این ۴۵ دقیقه را با تمام وجود بازی کنند و بازی را ببرند که همین اتفاق هم افتاد.

ریسک ما جواب داد

سرمربی فوتبال پرسپولیس ادامه داد: این ترکیب مقداری ریسکی هم بود. با توجه به اینکه رفتار و نوع بازی که سروش رفیعی دارد، حمله‌ای است. از او خواسته بودم به دفاع هم کمک کند که اتفاقااو این کار را هم خوب انجام داد. سروش هم در کار دفاع و هم  حمله تاثیرگذار بود. این ترکیب و کار ریسکی ما جواب داد. به نظرم تصمیم خوبی گرفتیم. من از هر بازیکنی در هر پستی و با هر کیفیتی، وقتی توپ را در اختیار نداریم می‌خواهم دفاع کنند. رفیعی هم در حمله و دفاع خوب عمل کرد و انرژی خوبی برای این کار سخت گذاشت. او یک مهره هجومی است و خلاقیت زیادی دارد. شاید می‌توانستیم از سروش در خط حمله استفاده کنیم، اما از آن طرف از مهاجمان ما کم می‌شد. این تغییر جابه‌جایی خوب بود و رفیعی خیلی خوب از عهده کارهایی که به عهده او سپردیم، برآمد. 

گل‌محمدی ادامه داد. یکی از بخش‌های مهم و حیاتی برای جامعه  ورزش است. فوتبال هم هواداران زیادی دارد. خیلی خوب است که مسئولان و تصمیم‌گیران در این بخش یک استادیوم درست کنند. اکنون موقع‌اش است. اگر اکنون ورزشگاه نسازیم، چه زمانی باید برای پرسپولیس، استقلال و تیم ملی استادیوم بسازیم؟ باید یک همت و اراده وجود داشته باشد. اینکه بخواهیم به استادیوم 50 سال قبل بیاییم و به هر جایش نگاه کنیم یک سوراخ و مشکل ببینیم خوب نیست. وقتی از تونل ورزشگاه آزادی رد می‌شوید حس می‌کنید تونل وحشت است!

او ادامه داد: باید نسبت به آینده ورزش و فوتبال ایران با تعهد بیشتری نگاه کنیم. این آبرو و حیثیت فوتبال ایران است. برای حفظ آبروی ایران، ورزش و فوتبال باید دست به کار خیلی بزرگ بزنیم و تصمیم‌گیری خوبی داشته باشیم تا تیم‌های بزرگی مثل پرسپولیس، استقلال و تیم ملی استادیوم مجهز و خوبی داشته باشند. باید آبرومندانه جلو رفت.

آدم از دیدن آزادی خجالت‌زده می‌شود

سرمربی پرسپولیس با اشاره به کمبود امکانات در فوتبال ایران گفت: وقتی برای برگزاری جام باشگاه‌های آسیا به کشورهای حوزه خلیج فارس یا کشورهای شرق آسیا می‌رویم، و امکانات را می‌بینیم، فقط به در و دیوار نگاه می‌کنیم!  برای کشور ما زشت است. من، خودم واقعا خجالت می‌کشم وقتی تیم‌های خارجی به آزادی می‌آیند و این ورزشگاه را در این وضعیت می‌بینند. من یک ایرانی هستم و به من برمی‌خورد. آدم خجالت‌زده می‌شود. امیدوارم مسئولان فکری اساسی داشته باشند. هوادار برای فوتبال و ورزش کشور ما سرمایه خیلی بزرگی است. باید از سرمایه‌های خود خوب استفاده کنیم و باید به مسیری برویم که به سمت پیشرفت باشد. از 20 یا 30 سال قبل  نگاه کنیم زمینه امکانات در حال پس‌رفت هستیم. خیلی ضعیف شده‌ایم و در سخت‌افزارها مشکل داریم. امیدوارم اتفاقات خوبی بیفتد و تصمیمی گرفته شود تا از آبروی کشور دفاع و محافظت کنیم. این یک اصل است و باید همه مسئولان باید به این اصل فکر کنند. 

گل محمدی درباره تعویض نیمه دوم خود و آوردن آل‌کثیر به بازی گفت: با آوردن عیسی می‌خواستیم به فضاهای پشت حریف با سرعت بیش‌تری برسیم. تاکتیک زیاد عوض نشد اما اگر بازی بدون گل ادامه داشت، تیم ما هجومی‌تر می‌شد و مطمئن بودم که می‌توانستیم بازی را به نفع خودمان تمام کنیم. در نیمه دوم استقلال فشار آورد و ما هم دفاعی‌تر بازی کردیم و خیلی از فضاها را بستیم. تنها کار استقلال پاس‌های بلند بود که با آمد فرجی خیلی از توپ‌های هوایی را خنثی کردیم. آل‌کثیر بعد از مصدومیت دوران سختی داشت و بعد از مصدومیت دیر عمل کرد. به هر صورت دوران دوری او از فوتبال تاثیر منفی روی کارش داشت و رفته رفته بهتر شد. او با انرژی خوبی به تمرینات آمد و حقش است که شادی کند و گل بزند. او خیلی زحمت کشیده تا به اینجا برسد. دوران سختی داشت و خوشحالم که به سطح اول فوتبال برگشت و امیدوارم روندش را ادامه دهد.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب