1402/02/11-13:36

هشدار در خصوص فرار ۶۰ فرمانده داعش از اردوگاه الهول

هشدار در خصوص فرار ۶۰ فرمانده داعش از اردوگاه الهول

به گفته یک فعال سیاسی عراقی ۶۰ فرمانده داعشی از اردوگاه الهول در سوریه ناپدید شده‌اند و این اتفاق می‌تواند تهدیدی برای عراق باشد.

به گزارش دولت بهار به نقل از فارس، «جبار عوده» از رهبران ائتلاف الفتح عراق گفت که ۶۰ فرمانده تروریستی داعش در سه روز گذشته از اردوگاه الهول فرار کرده‌اند.

او به وبگاه المعلومه گفت که اردوگاه الهول در سوریه یک بمب ساعتی است و منطقه عربی به خصوص عراق را به شکل مستقیم تهدید می‌کند. جبار عوده همچنین گفت اردوگاه الهول در خدمت سازمان‌های اطلاعاتی غربی با هدف بر هم زدن امنیت و ثبات منطقه عمل می‌کند.

وی افزود: «بر اساس اطلاعات به دست آمده ۶۰ سرکرده تروریست‌های داعش در اردوگاه الهول سوریه طی ساعات گذشته ناپدید شده‌اند و این سناریویی است که در ماه های اخیر چندین بار تکرار شده و هیچکس از سرنوشت آنها اطلاعی ندارد. این اتفاقات علامت سؤالات زیادی را پیش روی ما قرار می‌دهد، اینکه چه کسی از ناپدید شدن این افراطیون چند ملیتی سود می‌برند؟ و آن‌ها به کجا رفته‌اند؟».

جبار عوده سپس گفت که اردوگاه الهول در سوریه  با ۲۰ هزار تروریستی که در خود جای داده، باید برچیده شود، چرا که تهدید مستقیم امنیت ملی عراق محسوب می‌شود

در حال حاضر بیش از ۷۰ هزار نفر در ادوگاه الهول واقع در استان حسکه سوریه در شرایط بسیار بدی به سر می‌برند. از این تعداد ۳۱ هزار نفر سوری و ۳۱ هزار نفر عراقی هستند. برخی منابع سوری تعداد ساکنان را بیش از این ذکر کرده‌اند.

همچنین ۱۲ هزار نفر از اتباع دیگر کشورها در این اردوگاه حضور دارند و تاکنون کمتر کشوری حاضر به تحویل گرفتن داعشی‌های تبعه خود در این اردوگاه شده است. چهار هزار زن و هشت هزار کودکی که خانواده تروریست‌های داعشی محسوب می‌شوند و تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

دو اردوگاه «الهول» در شمال و اردوگاه «الرکبان» در جنوب سوریه هر دو به نوعی تحت تسلط آمریکا قرار دارند.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب