1402/03/01-13:15
پاکستان:

برای ساخت خط لوله واردات گاز از ایران منتظر نظر آمریکا هستیم

برای ساخت خط لوله واردات گاز از ایران منتظر نظر آمریکا هستیم

یک مقام پاکستانی در مصاحبه ای گفته اسلام آباد در حال بررسی این است که آیا تحریم های آمریکا علیه ایران به پروژه خط لوله واردات گاز این کشور از ایران ضربه می زند یا خیر.

به گزارش دولت بهار، وبگاه خبری" اینترنشنال نیوز" پاکستان، به نقل از یک مقام ارشد وزارت انرژی این کشور نوشت که پاکستان از آمریکا می‌خواهد که نظر خود را درباره آغاز با تاخیر پروژه ساخت خط لوله واردات گاز از ایران در خاک پاکستان از منظر اینکه آیا واقعا این پروژه تاثیری از تحریم‌های آمریکا علیه ایران خواهد پذیرفت یا نه، دریافت کند. 

این مقام پاکستانی افزود:" ما بارها به طور غیررسمی از مقامات ایالات متحده درخواست کرده ایم و در آخرین تحول، وزیر امور خارجه پاکستان در سفر اخیر خود به ایالات متحده، این موضوع را با مقامات آمریکایی در میان گذاشته است. او هنگام بازگشت به کشورش با مقامات آمریکایی در قطر نیز ملاقات کرد و این موضوع را با آنها در میان گذاشت.

از سوی دیگر به گفته این مقام وزارت انرژی پاکستان پیشتر"سید طارق فاطمی" دستیار ویژه نخست وزیر در امور خارجه نیز این موضوع را با مقامات آمریکایی در میان گذاشته است. این مقام مسئول با بیان اینکه "تاکنون آمریکا به این موضوع واکنشی نشان نداده است"، افزود: پاکستان برای تصمیم گیری نهایی در مورد این پروژه بسیار مهم به نظر آمریکا نیاز دارد.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب