1402/03/14-16:59

آمار فقر در یمن به ۸۰ درصد رسید

 آمار فقر در یمن به ۸۰ درصد رسید

سازمان حقوق بشری «انتصاف» از نیاز بیش از ۱۲ میلیون کودک یمنی به کمک های بشردوستانه خبر داد.

به گزارش دولت بهار به نقل از ایرنا، موسسه حامی حقوق زنان و کودکان «انتصاف» روز یکشنبه به مناسبت روز جهانی کودکان قربانی خشونت و جنگ در بیانیه ای اعلام کرد که کودکان یمن از بدترین مشکلات و آسیب های روحی، جسمی و بدنی، بهداشتی، قتل و آوارگی رنج می برند.

سازمان ملل متحد به وظایف خود در حمایت از کودکان عمل نکرد بطوری که از ابتدای تجاوز سعودی – آمریکایی به یمن تاکنون ۸ هزار و ۲۱۸ کودک در یمن جان خود را از دست داده اند و یا زخمی شده اند.

در این بیانیه آمده است: براثر تجاوز هشت ساله به یمن ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار کودک یمنی به کمک های انسانی و یا حمایت نیاز دارند.

براساس آخرین داده ها، آمار فقر در یمن به ۸۰ درصد رسیده است و از هر ۱۰ کودک ۸ نفر در خانواده هایی زندگی می کنند که درآمد کافی برای برآورده کردن نیازهای ابتدایی و اصلی آن ها ندارند.

بیش از هشت سال است که یمن شاهد جنگ مستمر بین نیروهای مسلح و کمیته‌های مردمی یمن و نیروهای ائتلاف که برای بازگرداندن دولت مستعفی و فراری یمن تلاش کرده‌اند، بوده که تبعات آن در ابعاد مختلف منعکس شده و بر اساس توصیف سازمان ملل به بدترین بحران انسانی در جهان تبدیل شده است.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب