1402/03/24-21:56

السودانی: خواهان حضور شرکت‌های امریکایی در عراق هستیم

السودانی: خواهان حضور شرکت‌های امریکایی در عراق هستیم

«محمد شیاع السودانی»، نخست‌وزیر عراق در دیدار با هیاتی از شورای بازرگانان عراق و امریکا به ریاست وی و «استیو لوتس»، نائب‌رئیس اتاق بازرگانی امریکا در امور خاورمیانه اظهار داشت: عراق با ثبات امنیتی، سیاسی و اجتماعی می‌تواند بیش از هر زمان دیگری، بستری جذاب برای سرمایه‌گذاری و حضور بخش خصوصی و شرکت‌های خارجی باشد.

به گزارش دولت بهار، السودانی تاکید کرد: دولت عراق سلسله تصمیماتی برای ساده‌سازی اقدامات مربوط به فعالیت سرمایه‌گذاران و تلاش برای رفع مشکلات موجود در این زمینه گرفته است.

وی با بیان اینکه عراق فرصت واقعی برای موفقیت دارد و هیچ جایگزینی جز همزیستی مسالمت‌آمیز وجود ندارد، گفت: تجربه عراق از لحاظ انتخاب نمایندگان مردمی در سطح استانی و پارلمانی در منطقه وجود ندارد و این امر نشانگر پویایی نظام دموکراتیک است.

نخست‌وزیر عراق با بیان اینکه ما از حجم میراث سنگین برجای مانده از جنگ دهه هشتاد میلادی آگاه هستیم، گفت: عراق نمی‌تواند وابسته به نفت باقی بماند، دنیا امروز به سمت جایگزین‌های نفت در حال حرکت است که پس از سال 2028 میلادی آماده خواهد بود.

وی ادامه داد: عراق منابع طبیعی بسیاری دارد که مورد بهره‌برداری قرار نگرفته است و می‌تواند در نتیجه موقعیت استراتژیک خود، کشوری زراعی و صنعتی شود.

السودانی با بیان اینکه بخش خصوصی شریک واقعی ما برای تحقق آرمان‌ها، کوتاه کردن زمان دست‌یابی بدان و یافتن راهکارهایی برای حل مشکلات است، اظهار داشت: ما شروع به سرمایه‌گذاری در بخش گاز مشعل‌سوز کرده‌ایم که سالانه 4 میلیارد دلار برای عراق خسارت به همراه دارد.

وی گفت: توافق با توتال یکی از مهم‌ترین توافقات سرمایه‌گذاری گازی و توسعه میادین نفت به شمار می‌رود که نیمی از نیازهای گازی‌مان را تامین خواهد کرد، همچنین قراردادهایی با شرکت‌های چینی و اماراتی در این باره منعقد کرده‌ایم.

نخست‌وزیر عراق با بیان اینکه آماده اعلام دور ششم میادین گازی می‌شویم که برای نخستین بار در عراق روی می‌دهد، گفت: سرمایه‌گذاری در این پروژه‌ها، درآمدهای مالی مهمی برای ما به همراه خواهد داشت، ما خواهان اجتناب از آثار زیست محیطی ناشی از مشعل‌سوزی گاز هستیم.

السودانی با بیان اینکه ما خواهان حضور شرکت‌های امریکایی در عراق هستیم، گفت: شورای وزرای اقتصادی که در آن نمایندگان بخش خصوصی حضور دارند، در اتخاذ تصمیمات مشارکت دارند؛ تصمیماتی که می‌تواند فعالیت سرمایه‌گذاران در عراق را تسهیل کند.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب