1402/03/29-12:53

سه فلسطینی شهید و ۶ نظامی صهیونیست زخمی شدند

 سه فلسطینی شهید و ۶ نظامی صهیونیست زخمی شدند

گردان جنین اعلام کرد که نیروهای رژیم صهیونیستی را که به اردوگاه جنین یورش برده بودند با بمب و گلوله مورد هدف قرار دادند. بنا به گزارش رسانه‌های اسرائیلی ۶ سرباز این رژیم در کمین انجام شده از سوی نیروهای فلسطینی زخمی شده‌اند.

به گزارش دولت بهار به نقل از شبکه خبری المیادین، گردان‌های القدس-گردان جنین در بیانیه‌ای اعلام کرد: مبارزان ما نیروهای رژیم صهیونیستی را که به محله‌های الجابریات و الهدف یورش بردند با بمب و گلوله مورد هدف قرار دادند که منجر به زخمی شدن تعدادی از آن‌ها شد. این مبارزان خودروی نظامی نیروهای اسرائیلی را در محله الجابریات با بمب مورد هدف قرار دادند که موجب از کار افتادن آن شد.   

مبارزان فلسطینی همچنین تک تیراندازهای رژیم صهیونیستی را در اطراف اردوگاه مورد هدف قرار دادند.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که در یورش نیروهای اسرائیلی به جنین دو جوان و یک کودک به ضرب گلوله این نیروها شهید و ۳۱ نفر نیز زخمی شدند. شهدا احمد یوسف صقر، خلاد عزام عصاعصه و قسام فیصل ابوسریه هستند.

رسانه‌های اسرائیلی نیز اعلام کردند که شش سرباز اسرائیلی در حمله نیروهای مسلح فلسطینی در جنین زخمی شدند و درگیری‌های شدیدی میان دو طرف رخ داد.

در این راستا منابع عبری زبان اعلام کردند: آنچه در جنین رخ داد یک حادثه بسیار استثنایی بود که نیروی هوایی را مجبور کرد تا برای نجات نیروها و خودروهای نظامی که در دام نیروهای مقاومت فلسطین افتاده بودند، وارد عمل شود. یک بالگرد آپاچی ارتش برای اولین بار یک موشک را برای پشتیبانی عملیات نجات شلیک کرد.

به گفته منابع بالگردهای ارتش رژیم صهیونیستی در آسمان شهر جنین و منطقه اردوگاه آن همزمان با ادامه تجاوز و یورششان به اردوگاه به پرواز درآمدند. نیروهای گردان جنین با تیربار آن‌ها را مورد هدف قرار دادند.

همچنین هلال احمر فلسطین اعلام کرد، نیروهای رژیم صهیونیستی به سمت دو آمبولانس این مرکز در اردوگاه جنین تیراندازی کردند.

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که یک خودروی نظامی اسرائیلی عمداً به یک آمبولانس برای ممانعت از نجات زخمی شدگان برخورد کرد.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تمام سربازانی که در جنین زخمی شدند سربازان گارد مرزی بودند.

رژیم صهیونیستی به زخمی شدن شش تن از سربازانش در عملیات نیروهای گردان جنین اذعان کرده است. همچنین رسانه‌های اجتماعی فیلمی از لحظه انفجار تانک رژیم صهیونیستی در جریان حمله به جنین منتشر کردند.

این درگیری‌ها چند ساعت بعد از بازداشت پنج فلسطینی و یورش نیروهای اسرائیلی به چندین منطقه در کرانه باختری رخ داد.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نیروهایش سه شهروند از شهرک حوسان در بیت لحم، یک شهروند در شهرک حواره در جنوب نابلس و یک جوان از شهرک عرابه در جنوب جنین را بازداشت کردند.

گروه‌های ملی فلسطینی در رام الله و البیره نیز از اعتصاب سراسری جهت عزاداری برای شهدای امروز جنین خبر دادند.

این گروه‌ها از از شهروندان فلسطینی خواستند به تمام ایست‌های امنیتی و نقاط درگیری با رژیم صهیونیستی برای اعلام مخالفت خود با جنایت‌های این رژیم بروند.

همچنین فلسطینی‌ها فراخوان‌هایی را برای راهپیمایی‌های گسترده علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی و حمایت از جنین در تمام استان‌ها صادر کردند.

در همین حال تال لفرام، تحلیلگر نظامی روزنامه معاریو گفت: جنین جزو مناطقی در کرانه باختری است که بیشتر از سایر مناطق شاهد تحولاتی به ویژه درباره استفاده از بمب‌ها است و این نشان دهنده پیشرفت عملکرد فلسطینی‌ها طی سال میلادی گذشته است. این مساله بمب‌هایی را به یاد ما می‌آورد که علیه ارتش در جنوب لبنان استفاده می‌شد. برای همین باید در صورت اتخاذ هرگونه تصمیمی درباره عملیات نظامی گسترده در جنین روی این بمب‌ها متمرکز شد.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب