1402/03/29-16:09

تورنمنت کافا به‌عنوان بازی دوستانه برای تیم ملی مناسب نیست

تورنمنت کافا به‌عنوان بازی دوستانه برای تیم ملی مناسب نیست

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال معتقد است تیم ملی ایران برای موفقیت در جام ملت‌های آسیا، باید دیدارهایی دوستانه مقابل تیم‌هایی از اروپا یا آمریکای جنوبی داشته باشد.

به گزارش دولت بهار به نقل از تسنیم، علی کفاشیان ، درباره انتقادات نسبت به حضور تیم ملی فوتبال ایران در تورنمنت کافا (کشورهای آسیای مرکزی) اظهار داشت: تیم‌های این منطقه دوست دارند با ما بازی کنند. شاید این دیدارها امتیازی برای ما نداشته باشد، اما AFC به کشورهای آسیایی فشار می‌آورد و همه آنها را ملزم می‌کند.

فدراسیون فوتبال چاره‌ای جز شرکت در تورنمنت کافا ندارد
وی با بیان اینکه مسابقات میان تیم‌های ملی کافا قبلاً هم برگزار می‌شد، تصریح کرد: تیم ملی بزرگسالان ایران در این بازی‌ها شرکت نمی‌کرد. ما یک بار تیم امید را به‌جای تیم ملی به این مسابقات فرستادیم که AFC از ما ناراحت شد. کشورها به کنفدراسیون فوتبال آسیا فشار می‌آوردند و می‌گفتند شما نمی‌خواهید ما رشد کنیم! خواسته AFC این است که تیم‌های ضعیف باید با تیم‌هایی چون ایران بازی کنند و قدرتمند شوند. فدراسیون فوتبال هم چاره‌ای ندارد.

کافا قطعاً به‌عنوان بازی تدارکاتی برای ایران مناسب نیست
رئیس پیشین فدراسیون فوتبال در مورد اینکه رقابت با افغانستان و قرقیزستان نمی‌تواند سبب آماده‌سازی تیم ملی ایران در جام ملت‌های آسیا شود، به تسنیم گفت: تورنمنت کافا قطعاً به‌عنوان بازی دوستانه برای تیم ملی مناسب نیست و باید برنامه‌های دیگری تدارک ببینند، اما AFC کشورها را ملزم می‌کند با تیم‌های سطح پایین هر منطقه بازی کنند.

وقتی بالای سر تیم‌های غرب آسیا هستیم، باید تیم‌های منطقه را بالا بکشیم
کفاشیان با اشاره به اهمیت ویژه ایران در منطقه آسیای مرکزی بیان کرد: همانطور که ما دوست داریم با تیم‌های سطح اول اروپا و آمریکای جنوبی بازی کنیم، کشورهای کافا هم می‌خواهند با تیم‌های قوی‌تر بازی کنند. ما هم باید سالی یک بار به آنها حال بدهیم! نایب رئیسی ایران از AFC از منطقه کافاست و وقتی بالای سر این تیم‌ها هستید، باید تیم‌های منطقه را هم بالا بکشید. ما می‌توانیم از سایر فیفادی‌ها استفاده کنیم و به مصاف تیم‌هایی برویم که تیم ملی مقابل آنها محک بخورد.

علی کفاشیان , تیم ملی فوتبال ایران , کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) , فدراسیون فوتبال ,

کشورهای عربی نمی‌گذاشتند با آنها «قاطی» شویم
وی درباره این مسئله که فدراسیون فوتبال ایران می‌تواند به منطقه غرب آسیا بازگردد، عنوان کرد: ما قبلاً در فدراسیون غرب آسیا عضویت داشتیم که کشورهای عربی با هم بودند و نمی‌گذاشتند ما با آنها قاطی شویم. به همین خاطر به آسیای میانه پیوستیم. حدود 12 کشور در غرب آسیا عضویت دارند که این تعداد در فدراسیون کافا به پنج کشور می‌رسد.

گروه خونی یکسانی با کشورهای آسیای مرکزی داریم اما فوتبال آنها ضعیف است!
رئیس پیشین فدراسیون فوتبال با اشاره به ویژگی‌های مشترک میان ایران و کشورهای عضو کافا خاطرنشان کرد: ما بر سایر کشورهای منطقه آسیای مرکزی «سر» هستیم، اما رئیس و عمده نواب رئیس AFC از منطقه غرب آسیا هستند. با کشورهایی چون تاجیکستان و افغانستان هم‌زبان و به آنها نزدیک‌تر هستیم. با این کشورها گروه خونی یکسانی داریم، اما فوتبال آنها ضعیف است!

رقابت سنگینی برای کسب کرسی از کافا نداریم
کفاشیان در مورد امکان حفظ نایب رئیسی AFC، با وارد نشدن کشورهای عربستان و قطر برای این سمت در منطقه غرب آسیا اظهار داشت: عربستان می‌خواست در حد رئیس وارد شود. آنها رقابت سنگین‌تری دارند و در این منطقه نمی‌شود چنین کاری انجام داد. ما در کافا رقابت سنگینی نداریم و می‌توانیم کرسی‌ها را راحت‌تر بگیریم. کشورهای عربی نفوذ، تشکیلات و توانایی دارند که نمی‌توانیم با آنها رقابت کنیم.

باید با تیم‌های اروپا و آمریکای جنوبی بازی کنیم
وی در این باره که انتقال به جمع کشورهای غرب کنفدراسیون فوتبال آسیا باعث می‌شود تیم ملی با رقبای بهتری بازی کند، تصریح کرد: تیم‌های غرب آسیا دوست دارند بازی‌هایی با ما داشته باشند و مشکلی از این بابت وجود ندارد. به نظرم باید با تیم‌های اروپایی و آمریکای جنوبی بازی کنیم.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب