1402/03/30-17:06

دهمرده: طالبان نمی‌گویند آب نمی‌دهیم تا فرصت را از ما بگیرند!

دهمرده: طالبان نمی‌گویند آب نمی‌دهیم تا فرصت را از ما بگیرند!

حبیب‌الله دهمرده نماینده مردم زابل و زهک گفت: ما زمانی از خواب بیدار می‌شویم که وقتی شیر آب را باز می‌کنیم، آبی نباشد و الآن دارد همین اتفاق می‌افتد.

به گزارش دولت بهار، حبیب الله دهمرده، نماینده زابل در گفتگو با همشهری گفت:

➖ همان‌طوری که مصر براساس رودخانه نیل بنا شده است، سیستان هم براساس رودخانه هیرمند در تاریخ بنا شده است؛ انبار غله آسیا بوده است و این در کتاب‌ها زیاد آمده است. باید وضعیت رودخانه هیرمند قبل از بند کمال‌خان و بعد از بند کمال‌خان را با هم مقایسه کنیم.

➖ طالبان هیچ وقت نمی‌گویند آب نمی‌دهیم. همیشه می‌گویند آب می‌دهیم. چرا می‌گویند؟ برای اینکه فرصت را از ما بگیرند. ما زمانی از خواب بیدار می‌شویم که وقتی شیر آب را باز می‌کنیم، آبی نباشد و الآن دارد همین اتفاق می‌افتد. درصد زیادی از مردم به همین علت کوچ کرده‌اند.

➖ هرازگاهی نمایندگان دولت و مجلس صحبتی در تلویزیون مطرح می‌کنند و می‌گویند آب به سیستان می‌آوریم ولی این حرکات مانور است. بنده استاندار سیستان و بلوچستان بوده‌ام و از مناسبات این استان کشور آگاهی دارم. مردم سیستان فعلا به آب نخواهند رسید و به نظرم دارد فرصت‌سوزی می‌شود. متاسفانه دیپلماسی ما هنوز نتوانسته در این بخش کاری از پیش ببرد.

➖ معاهده هیرمند هیچ الزام حقوقی و اجرایی بین‌المللی ندارد. دنیا بر مبنای حرف زور است. کدام بین‌الملل؟ آمریکا قرار است به ما آب بدهد یا داوری کند؟ آمریکا و انگلیس دنبال این هستند که مردم از این گوشه ایران بروند تا شرق کشور را بگیرند. مگر داعش و طالب را چه کسانی در همسایگی ما خلق کردند؟

➖ وعده‌هایی که آقای اردکانیان وزیر نیروی سابق، آقای ظریف وزیر امور خارجه سابق و آقای امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه فعلی درباره مسائل آب استان داده‌اند شاید ۳۰سال دیگر به نتیجه برسند که ما آن زمان سیستان را از نظر منابع از دست داده‌ایم و اسرائیلی‌ها بهره‌اش را برده‌اند.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب