1399/05/05-12:32

اعتراضات در یونان به اقدام ترکیه در برگزاری نماز جمعه در ایاصوفیه

روز گذشته همزمان با برگزاری نماز جمعه در ایاصوفیه، تعدادی از شهروندان یونانی در شهر سالونیک دست به اعتراض زدند.

به گزارش دولت بهار به نقل از تسنيم، روز گذشته پس از برگزاري نماز جمعه در مسجد اياصوفيه در استانبول، گروهي از شهروندان يوناني در سالونيك دست به اعتراض زده و پرچم تركيه را به آتش كشيدند.

حامي آكسوي، سخنگوي وزارت امور خارجه تركيه نيز در واكنش به اين اقدام، بيانيه‌اي صادر و اظهارات مقامات اين كشور در تحريك مردم و اقدام آتن در اجازه دادن به سوزاندن پرچم كشور در سالونيك را به شدت محكوم كرد.

وي در اين بيانيه تاكيد كرد: آتن به بهانه واكنش‌ها بار ديگر دشمني خود با اسلام و تركيه را علني كرد، اقدام دولت و اعضاي پارلمان يونان را به شدت محكوم مي كنيم كه مردم را با اظهارات خصمانه تحريك كرده و اجازه دادند كه در ملاعام پرچم پر افتخار تركيه در سالونيك سوزانده شود.

آكسوي خاطرنشان كرد: بازگشايي مسجد كبير اياصوفيه خشم كودك لوس اروپا را كه مفهوم سجده كردن را نمي‌داند، برانگيخته است. بايد به اين ذهنيت نژاد پرست، كه درس عبرتي از تاريخ نگرفته‌ و به پرچم با شكوه ما بي‌احترامي مي‌كنند، عاقبتشان را در اژه يادآوري كرد.

سخنگوي وزارت امور خارجه تركيه تاكيد كرد: يونان را بايد از روياي بيزانس كه 567 سال نتوانسته است از آن بيدار شود، بيدار كرد.

آكسوي تصريح كرد: هيچ كشوري نمي‌تواند درس حاكميت ملي به تركيه بدهد، مسجد كبير اياصوفيه كه به خواست ملت تركيه بازگشايي شد، مانند ساير دارايي‌هاي فرهنگي سرزمين‌مان متعلق به تركيه است و خواهد بود.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب