1402/04/03-22:17

حمله تند ساپینتو به سرپرست باشگاه استقلال

حمله تند ساپینتو به سرپرست باشگاه استقلال

سرمربی سابق تیم فوتبال استقلال به اظهارات سرپرست مدیرعاملی این باشگاه واکنش تندی نشان داد.

به گزارش دولت بار به نقل از ایرنا، حجت کریمی سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال دیشب در برنامه‌ تلویزیونی «ورزشگاه» اظهاراتی درباره ریکاردو ساپینتو، سرمربی فصل گذشته این تیم بر زبان آورد؛ اظهاراتی که با واکنش سرمربی پرتغالی همراه شد.

ساپینتو در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت:

از زمانی که تهران را ترک کردم، در ماموریت تازه‌ام، روی کار و مسئولیت جدیدم تمرکز کردم و هیچ وقت در مورد استقلال صحبت نکردم جز اینکه از جو آنجا و هواداران بزرگ استقلال تعریف کنم. در زمان بحران، برخی از افراد ماهیت واقعی خود را آشکار می کنند. متوسل شدن به دروغ های غیرقابل تصور برای حفظ قدرت. وقتی فشار بالا می رود، نقاب درستی و راستی آنها محو می شود و جای خود را به سیل دروغ می دهد. هفته گذشته اظهارات امیری بود. ادعاهای دیروز کریمی در مصاحبه اش نیز یکی دیگر از شاهدهای ناگوار در این موضوع است و نیاز به پاسخ قاطع دارند.

حقوقی که او نقل کرد یک اغراق بزرگ است. رقم واقعی مورد بحث با نماینده من بسیار بسیار بسیار دور از رقمی است که در مصاحبه فاش شد. ناامید کننده است که خود رئیس باشگاه چنین دروغ هایی را منتشر می کند. همچنین زمان خوبی است که به یاد بیاورم هنوز غرامتی را که با ۸ ماه تاخیر که نزدیک به ۲ ماه پیش کریمی به من وعده داده بود را دریافت نکرده ام. مهم‌تر از درخواست حقوق، خواسته های دیگر من بود: شرایط کاری بهتر. بازیکنان و کارکنان باید به موقع دستمزد دریافت کنند. بازیکنان برای تمرین به یک سالن بدنسازی، دو زمین که در تمام طول سال در شرایط خوبی برای تمرین باشند، به یک منطقه ریکاوری بعد از بازی و غیره نیاز دارند. من حتی یک پاسخ هم از کریمی دریافت نکردم. نه حتی یک "عذرخواهی" یا "متشکرم". هیچ چیزی. فقط وعده های توخالی و دروغ.

بگذارید صریح بگویم: من نه ۲۰۰ هزار یورو اضافی درخواست کردم و نه یک قرارداد ۳ ساله. از حجم دروغ های کریمی شوکه شده ام. قول هایی در مورد تمدید قرارداد داده شد. وعده هایی که هرگز محقق نشد. درخواست من یک قرارداد دو ساله ساده و یک افزایش اندک بود. نه کمتر و نه بیشتر.

یکی از آرزوهای اصلی ما این بود که برای قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا بجنگیم، این تنها چیزی است که همیشه می خواستم. همان لیگ قهرمانان آسیا که به دلیل عدم پرداخت طلب ها از سوی همین اعضای هیئت مدیره به مربی قبلی، از آن حذف شدیم. چرا پرداخت ها یکی دو هفته بعد از مدیرعامل شدن او انجام شد و قبل از آن که او معاون مدیرعامل و عضو هیئت مدیره بود، پرداخت ها انجام نشد؟ با وجود ناملایمات، با هم به چیزهای قابل توجهی دست یافتیم. کسب سوپرکاپ برای اولین بار در تاریخ ۷۵ ساله باشگاه، گواهی بر انعطاف پذیری و فداکاری جمعی ماست. ما بهترین خط حمله لیگ را داشتیم و در طول فصل فوتبال فوق العاده ای بازی کردیم.

با این حال، ذکر این نکته ضروری است که سفر ما بدون مشکلات و موانع نبود. ما باید با ۱۲ امتیازی که به شکلی مشکوک از ما گرفته می شد مبارزه می کردیم، ۱۲ امتیاز که باعث قهرمانی ما می شد. شرایط مربوط به باخت ما در فینال جام حذفی برای همه کسانی که از نزدیک شاهد ماجرا بودند، روشن بود.

کریمی می‌گوید مقصر باخت در فینال جام حذفی، کارت قرمزی بود که من بخاطر انجام دادن شادی بعد از گل با بازیکنانم گرفتم؟ تعویض های خوبی انجام دادیم که منجر به گل تساوی شد. اما دو مصدومیت، توانایی ما برای کمک به تیم را به دلیل انجام دو تعویض دیگر سخت کرد. در نهایت، نتیجه به دلیل برتری تاکتیکی حریف رخ نداد - این اتفاق افتاد زیرا این فوتبال است و نمی توان همه چیز را کنترل کرد.

مهمتر از آن، زمانی که من نیاز به حمایت داشتم، هیئت مدیره کجا بود؟ رهبری کجا بود؟ چرا نامه رسمی به فدراسیون نوشته نشد تا خواستار اعلام دلیل اخراج من شوند؟ تا امروز نمی دانم چرا در آن مسابقه اخراج شدم. و کریمی هرگز اهمیتی به این موضوع نداد. چرا؟ و بعد از سرزنش من، او به هواداران می گوید که می خواهد قرارداد من را تمدید کند؟ دروغ، دروغ و دروغ های بیشتر.

در ۳ ماه گذشته پیشنهادهای زیادی برای جدایی از باشگاه دریافت کردم - از جمله علاقه دو باشگاه در ایران - اما به احترام استقلال که همیشه اولویت اصلی من بود، هرگز به هیچ یک از آنها گوش نکردم. تصمیم نهایی زمانی گرفته شد که متوجه شدم اعضای هیئت مدیره تغییر نخواهند کرد. با در ذهن داشتن این نکته، همچنین نوع نگرش و دروغ های همیشگی کریمی در جریان مذاکرات، دیگر نتوانستم در استقلال ادامه دهم.

من از پیشبرد مراحل قانونی (شکایت از استقلال) خودداری کرده ام، اما با توجه به این اظهارات، نمی توانم با این مدیریت مصالحه کنم. دروغ های کریمی - مردی بدون سابقه فوتبال - ثابت کرد که او مردی نیست که با حسن نیت عمل کند. این رهبری شایسته استقلال نیست. هواداران و بازیکنان شایسته (مدیریت) بهتری هستند.

من همیشه حرفه ام و رابطه ام را با شما حفظ کرده ام. طرفداران، در بالاترین جایگاه احترام قرار دارند. ایده استفاده از شما برای اعمال فشار نه تنها نادرست است، بلکه عمیقاً بی احترامی به رابطه میان ما است.

اکنون زمان تمرکز بر آینده فرا رسیده است. فصل پیش رو برای استقلال سرنوشت ساز است. من باشگاه را تشویق می کنم که با پشتکار آماده شود و وحدت و احترام را تقویت کند. بیایید به عشق مشترک خود به این باشگاه بزرگ احترام بگذاریم و با شور و شوق خود برای فوتبال رو به جلو حرکت کنیم. این مسیر پیش روی استقلال است.

امیدوارم این وضعیت روشن شود. بسیار خوشحال کننده است که می بینم شما (هواداران) درک کردید که من هرگز باشگاه را رها نکردم، به عهدم مبنی بر اینکه هرگز از شماها دست نکشم و اینکه این سفر را تا آخر انجام بدهم، آن هم بدون دریافت غرامت مناسب، عمل کردم. از حمایت مداوم شما متشکرم، این برای من یک دنیا معنا دارد.

به گزارش ایرنا، به‌دنبال قطع همکاری استقلال با ساپینتو، مدیران این تیم با جواد نکونام، ستاره اسبق آبی‌ها و کاپیتان پیشین تیم ملی به توافق رسیده و سرمربی فصل گذشته فولاد خوزستان، به طور رسمی هدایت استقلال را برعهده گرفت.

 کریمی: ساپینتو دائم الخمر بود!

ریکاردو ساپینتو امروز در صفحه شخصی خود مطلبی علیه حجت کریمی سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال منتشر کرد و وی را دروغگو خواند در بخشی از متن این سرمربی پرتغالی که به تازگی هدایت آپوئل قبرس را پذیرفته آمده است: ««از زمان ترک تهران در ماموریت جدیدم روی کار جدیدم تمرکز کردم و هیچ‌وقت در مورد استقلال صحبت نکردم جز اینکه از  هواداران استقلال تعریف کنم. در مواقع حساس افراد ذات واقعی خود را آشکار می‌کنند و برای حفظ قدرت خود به دروغ‌های غیر قابل تصوری متوسل می‌شوند. نقاب یکپارچگی آنها از بین می‌رود و دروغ‌های زیادی گفته می‌شود. هفته گذشته اظهارات امیری و در ادامه ادعاهای کریمی تاسف‌بار است که پاسخ قاطعانه‌ای را می‌طلبد.»

این ادعاها باعث شد سرپرست مدیرعاملی استقلال در صفحه رسمی خود خطاب به هواداران استقلال، پاسخ ساپینتو را بدهد:

«هواداران فهیم باشگاه استقلال تلاش ما برای انتخاب یک سرمربی شایسته برای تیم استقلال با حضور آقای نکونام به ثمر نشست و هم اکنون با هماهنگی ایشان در صدد بستن و هم اکنون با هماهنگی ایشان در صد بستن تیمی قدرتمند و شایسته قهرمانی هستیم.

در این برهه از زمان پاسخگویی به افراد معلوم الحالی را که برای رسیدن به مطامع خود خسارات زیادی به استقلال زدند، جایز نمی‌دانم. آنانی که برای رسیدن به حق دلالی شان یک مربی معمولی و دائم الخمر را چند برابر قیمت به استقلال تحمیل کردند و حالا که دست‌شان از باشگاه کوتاه شده، از زبان او به استقلال حمله می‌کنند.

فرصت بریا پاسخگویی همراه با اسناد و مدارک بسیار است. اما در این شرایط زمانی ما بستن تیمی قدرتمند با نظر سرمربی و بدون دخالت این دلالان است. ان‌شاالله با اتحاد و همبستگی با همدیگر برای قهرمانی تلاش می‌کنیم.»

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب