1402/04/05-14:16

جدیدترین رنکینگ جهانی والیبال

جدیدترین رنکینگ جهانی والیبال

در جدیدترین رنکینگ جهانی، تیم ملی والیبال لهستان با مجموع امتیازات ۳۷۴.۲۸ در صدر بهترین تیم دنیا ایستاده است.

به گزارش دولت بهار، پس از لهستان، تیم ملی والیبال آمریکا با ۳۶۴.۸۲ امتیاز در رده دوم جهان قرار دارد و رقیب جدی لهستان به شمار می‌آید.

تیم ملی والیبال برزیل هم که در هفته دوم عملکرد خوبی از خود نشان داد با مجموع امتیاز ۳۶۲.۳۷ در رده سوم دنیا ایستاده است.

نکته جالب رنکینگ جهانی، حصور روسیه در رده چهارم دنیا است. تیم ملی والیبال روسیه که پس از جنگ اوکراین اجازه حضور در مسابقات جهانی و حتی المپیک توکیو را پیدا نکرد بدون بازی موفق شده در رده چهارم جهان بایستد.

هم‌چنین تیم ملی والیبال ایران در هفته دوم مسابقات لیگ ملت‌های والیبال در روتردام هلند به مصاف حریفان خود رفت و ۳ شکست و یک پیروزی را کسب کرد. با این نتیجه ضعیف، والیبال ایران در رنکینگ جهانی با  ۲۴۱.۰۵ امتیاز در رده دوازدهم دنیا قرار دارد.

والیبال ایران پیش از شروع لیگ ملت‌های ۲۰۲۳، دارای ۲۶۷ امتیاز بود و با این امتیاز در رده دهم جهان قرار داشت. پس از علملکرد ضعیف ایران در هفته نخست لیگ ملت‌های والیبال، ایران یک پله سقوط کرد و با امتیاز ۲۵۰.۰۸ در رده یازدهم ایستاد. والیبال ایران در هفته دوم لیگ ملت‌ها مقابل آلمان به پیروزی رسید اما مقابل ایتالیا، آمریکا و هلند شکست خورد. شکست ایران مقابل هلند باعث شد که تیم هلند جایگاه جهانی ایران در رده یازدهم را کسب کند.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب