1402/04/06-22:36

اجداد بیش از 100 سیاستمدار برجسته آمریکا برده دار بودند

اجداد بیش از 100 سیاستمدار برجسته آمریکا برده دار بودند

یک تحقیق نشان می‌دهد که نیاکان بیش از صد سیاستمدار برجسته ایالات متحده از جمله پنج رییس جمهور زنده این کشور برده دار بودند.

به گزارش دولت بهار به نقل از شفقنا؛ براساس اطلاعاتی که رویترز مدعی است به دست آورده، نیاکان دستکم دو قاضی دادگاه عالی آمریکا نیز جزء برده‌داران این کشور بوده‌اند. این تحقیق بزرگ نشان داده که اجداد 11 فرماندار و 100 نماینده کنگره هم در سده‌های قبل، سیاهان را به بردگی می‌گرفتند.

در بررسی شجره نامه نخبگان سیاسی آمریکا، بررسی رویترز نشان داد که یک پنجم از نمایندگان کنگره، روسای جمهور زنده، قضات دادگاه عالی و فرمانداران این کشور از نوادگان مستقیم اجدادی هستند که سیاه پوستان را به بردگی گرفته اند.

رویترز از میان 536 عضو آخرین کنگره، حداقل 100 نفر را از نسل برده‌داران تعیین کرد. از این گروه، بیش از یک چهارم سنا – 28 عضو – اجداد برده‌دار داشته‌اند. آنها شامل برخی از تأثیرگذارترین سیاستمداران در آمریکا می شوند: سناتورهای جمهوری خواه: میچ مک کانل، لیندسی گراهام، تام کاتن و جیمز لنکفورد، و دموکرات ها: الیزابت وارن، تامی داکورت، جین شاهین و مگی حسن.

علاوه بر این، جو بایدن، رئیس‌جمهور و هر 4 رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده – به جز دونالد ترامپ – از نوادگان مستقیم برده‌داران هستند: جیمی کارتر، جورج دبلیو بوش، بیل کلینتون و  باراک اوباما از طرف مادر سفیدپوست‌اش. اجداد ترامپ پس از لغو برده داری به آمریکا آمدند.

آسا هاچینسون، فرماندار سابق آرکانزاس، و داگ بورگوم از داکوتای شمالی دو نامزد حزب جمهوریخواه برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 هم در این لیست هستند.

برای ردیابی نسب نخبگان سیاسی، خبرنگاران رویترز ده ها هزار قطعه اطلاعات موجود در هزاران صفحه سند را جمع آوری کردند. آنها سوابق سرشماری ایالات متحده را تجزیه و تحلیل کردند، از جمله آمارهای پیش از جنگ افراد برده موسوم به برنامه های برده، و همچنین اسناد مالیاتی، سوابق املاک، کتاب مقدس خانواده، حساب های روزنامه، و گواهی تولد و مرگ. در برخی موارد وصیت نامه های خانوادگی که نشان می دهد انسان های برده شده همراه با تخت های پر و حیوانات مزرعه به دیگری واگذار شده‌اند.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب