1402/04/07-10:15

کشته شدن بیش از هزار افغانستانی بعد از روی کار آمدن طالبان

کشته شدن بیش از هزار افغانستانی بعد از روی کار آمدن طالبان

از زمان تسلط دوباره طالبان بر افغانستان در ۱۵ اوت ۲۰۲۱ تا می سال میلادی جاری، در حملات صورت گرفته در این کشور ۱۰۹۵ غیرنظامی کشته و ۲۶۷۹ نفر زخمی شدند.

به گزارش دولت بهار به نقل از یورونیوز، سازمان ملل متحد اعلام کرد که از زمان خروج نیروهای خارجی و تسلط دوباره گروه طالبان بر افغانستان، بیش از هزار غیرنظامی در بمب‌گذاری‌ها و حملات ثبت شده در این کشور کشته شده‌اند.

بر اساس گزارش جدید ماموریت هیات معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان، یوناما، از زمان تسلط  دوباره طالبان بر افغانستان در ۱۵ اوت ۲۰۲۱ تا می سال میلادی جاری، در حملات صورت گرفته در این کشور ۱۰۹۵ غیرنظامی کشته و ۲۶۷۹ نفر زخمی شدند.

به گفته یوناما بیش از ۷۰۰ نفر از آن‌ها براثر انفجار‌ ناشی از بمب‌های دست ساز و حملات انتحاری در مناطق پرجمعیت مانند مساجد، مراکز آموزشی و بازارها جان خود را از دست داده‌اند.

اگرچه با سقوط ارتش افغانستان و به روی کار آمدن  گروه طالبان، نبردهای مسلحانه به شدت کاهش یافته اما این کشور همچنان با مشکلات امنیتی به ویژه از سوی گروه تروریستی داعش روبه‌رو است. به گفته یوناما، داعش مسئول اکثر این حملات است.

گروه داعش خراسان در دو سال گذشته، حملات خود را به شمال افغانستان افزایش داده است.

این سازمان همچنین در گزارش خود بدون ذکر آمار، گفته «تعداد قابل‌توجهی» از کشته‌‌ها نیز در حملاتی جان خود را از دست داده‌اند که هیچ گروه یا شخصی مسئولیت آن را به عهده نگرفته است.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب