1402/04/11-08:52

بیش از 2.6 میلیون نفر در سودان از خانه‌های خود فرار کرده‌اند

 بیش از 2.6 میلیون نفر در سودان از خانه‌های خود فرار کرده‌اند

سازمان ملل متحد اعلام کرد بیش از 2.6 میلیون نفر از زمان آغاز درگیری‌ها در سودان از اواسط ماه آوریل گذشته از خانه‌های خود فرار کرده‌اند.

به گزارش دولت بهار به نقل از العربی الجدید، دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل در گزارشی عنوان کرد: از زمان شروع درگیری‌ها در ماه آوریل گذشته بیش از 2.1 ملیون سودانی در داخل مرزهای این کشور آواره شده‌اند که 1.4 میلیون نفر آنها از خارطوم، پایتخت سودان فرار کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، بیش از 560 هزار سودانی هم از مرزها عبور کرده و به کشورهای همسایه پناهنده شده‌اند.

نبود امنیت

از سوی دیگر، «فرحان حق»، معاون سخنگوی سازمان ملل اظهار داشت: سازمان‌های کمک‌رسان طی دو ماه گذشته به بیش از 2.8 میلیون نفر در سراسر سودان خدمات غذایی، بهداشتی و آب ارائه کرده‌اند.

فرحان حق افزود: از ابتدای بحران سودان، 13 فعال کمک‌رسان جان خود را از دست داده‌اند و چندین نفر هم همچنان در شمار مفقودان قرار دارند.

وی تاکید کرد: ناامنی و حملات به ساختمان‌ها و انبارهای کمک‌رسانی همچنان مانعی در مسیر امدادرسانی ایمن سازمان ملل و دیگر نهادهاست؛ امری که از سرگیری عملیات کمک‌رسانی و توسعه دامنه آن را دشوار می‌سازد.

برنامه جهانی غذا از سوم ماه مه کمک‌های غذایی اضطراری به بیش از 1.2 میلیون نفر در 14 استان از مجموع 18 استان سودان ارائه کرده است.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب