1402/04/11-18:57

بررسی احتمال رانت اطلاعاتی برخی کدهای بورسی

بررسی احتمال رانت اطلاعاتی برخی کدهای بورسی

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار توضیحاتی را درمورد نرخ خوراک، بررسی احتمالی رانت‌های احتمالی و برخورد با متخلفان ارائه کرد.

به گزارش دولت بهار به نقل از ایسنا، مجید عشقی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال ایسنا،  درمورد اینکه آیا نرخ خوراکی که تعیین شده به سازمان بورس ابلاغ شده است یا خیر،  پاسخ داد: نرخ‌ها توسط دولت ابلاغ شده اما به سازمان بورس ابلاغ نشده است. استفاده کنندگان این بخش‌نامه ناشران هستند که بخش‌نامه باید به نحو درستی به آن‌ها ابلاغ شود.

وی در پاسخ به سوال دیگر ایسنا درمورد اینکه گفته می‌شود برخی زودتر از موعد به بخشنامه نرخ خوراک دسترسی داشته‌اند و به فروش سهم اقدام کرده‌اند نیز توضیح داد: سامانه‌های نظارتی همواره رانت اطلاعاتی را مورد بررسی قرار می‌دهند و فقط مخصوص این مورد نیست؛  در این پرونده نیز اگر موردی درباره استفاده از اطلاعات نهانی پیدا شود، پرونده تشکیل شده و فرد متخلف به دادگاه معرفی می‌شود.

عشقی درمورد اینکه با متخلفان چه برخوردی خواهد شد نیز اظهار کرد: نحوه برخورد بستگی به ابعاد موضوع دارد، اینکه چقدر سود کرده‌ یا از چه میزان زیان جلوگیری کرده‌اند.  اما سلب صلاحیت جریمه نقدیگی از برخوردها خواهد بود و اسامی نیز بر اساس قانون مشخص می‌شود.

مهم‌ترین وظیفه سازمان بورس، حمایت از حقوق سهامدار است

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار بر این نکته تاکید کرد که مهم‌ترین وظیفه سازمان بورس، حمایت از حقوق سهامدار است.

مجید عشقی امروز در مراسم افتتاح شورای حل اختلاف شعبه تخصصی بازار سرمایه که با حضور دادستان کل کشور برگزار شد، با تاکید بر اینکه امروز از یکی‌از ظرفیت‌های مغفول مانده قوه قضاییه که میتواند به بازار سرمایه کمک کند رونمایی شد، اظهار کرد: قطعا شورای حل اختلاف شعبه تخصصی بازار سرمایه با توجه به پیچیدگی‌های این سرمایه، حساسیت های آن و حوزه گسترده‌ای که پیدا کرده است (بیش از ۶۰ میلیون نفر را در بر میگیرد) کمک شایانی به حل اختلافات می‌کند.

وی ادامه داد: یک دستورالعمل هشت بندی پیش از این بین سازمان بورس و قوه قضاییه ایجاد شده بود که ماده یک آن به همین موضوع اختصاص داشت.
در حوزه بحث های پیشگیری هم بین سازمان بورس و قوه قضاییه همکاری نزدیکی وجود دارد که این‌ موضوع منجر به اصلاح برخی مقررات بازار شده است. در این راستا به زودی شاهد افشای آرای کیفی و تخلفات در سایت سازمان بورس خواهیم بود.

رییس سازمان بورس با تاکید بر اینکه اصلی‌ترین ماموریت سازمان بورس حمایت از حقوق سهام‌داران است، گفت: هدف شعبه تخصصی شورای حل اختلاف در سازمان بورس رسیدگی سریع‌تر به مشکلات سهامداران است. در این راستا آمار و اطلاعات با قوه قضاییه به اشتراک گذاشته می‌شود.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب