1402/04/12-09:06

عملیات گسترده اسرائیل در جنین/ شهادت 4 فلسطینی

عملیات گسترده اسرائیل در جنین/ شهادت 4 فلسطینی

ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز(دوشنبه) در چارچوب یک عملیات نظامی گسترده که با بمباران هوایی همراه بود، به شهر جنین و اردوگاه ان در شمال کرانه باختری حمله کرد که این حمله باعث شهادت چهار فلسطینی و زخمی شدند شماری دیگر از آنها شد.

به گزارش دولت بهار به نقل از الجزیره، در این عملیات نیروهای زیادی از ارتش اسرائیل به جنین و اردوگاه آن از دو سمت حمله کردند .

براساس این گزارش، بالگردهای نظامی و پهپادهای اسرائیلی در حریم هوایی شهر جنین و اردوگاه آن به پرواز درآمدند و 9 راکت به سمت اردوگاه شلیک کردند.

تصاویر منتشر شده تعداد بسیار بالای نیروهای ارتش اسرائیل را در هنگام حمله به این شهر نشان می دهد و از سوی دیگر تصاویر همچنین نشان می دهد که نیروهای مقاومت فلسطینی خودروهای ارتش اسرائیل را هدف قرار می دهند.

نیروهای اسرائیلی در این حمله به منازل فلسطینی ها در جنین یورش بردند و منزل زکریا الزبیدی اسیر فلسطینی را تصاحب کردند.

شهادت 4فلسطینی و زخمی شدن 13 تن دیگر

از سوی دیگر وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که در حمله نیروهای اسرائیلی به شهر جنین، چهار فلسطینی به شهادت رسیده و سیزده تن دیگر زخمی شدند.

هلال احمر فلسطین نیز اعلام کرد که حال بیشتر زخمی شدگان وخیم است و از ناحیه فوقانی بدن زخمی شده اند.

بزرگترین عملیات اسرائیل از زمان انتفاضه دوم

در همین حال سازمان پخش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که عملیات جنین با رهبری نیروهای ویژه و با تعداد نیروهایی در حال انجام است که از زمان انتفاضه دوم بین سالهای 2000 تا 2005 میلادی بی نظیر است.

این سازمان همچنین اعلام کرد: ارتش اسرائیل در حال انجام عملیات گسترده ای در جنین است و تصاویری که از آنجا مخابره می شود، از بیست سال گذشته تاکنون رویت نشده است.

هدف قرار دادن خودروهای اسرائیلی توسط مقاومت

خبرنگار الجزیره گزارش داد: نیروهای مقاومت فلسطین در جنین با بسته های انفجاری پیشرفته، نیروهای اسرائیلی را هدف قرار دادند.

براساس گزارش این شبکه، درگیری های شدیدی بین نیروهای اسرائیلی و نیروهای مقاومت در جنین و اردوگاه آن رخ داد.

خبرنگار الجزیره افزود: ارتش رژیم صهیونیستی برای زودن بمب هایی که در ورودی جنین کار گذاشته شده بود، از مین روب استفاده کرد.

همین شبکه از قول شاهدان عینی گزارش داد که یک خودروی جیپ نظامی اسرائیل براثر انفجار یک بمب در اردوگاه جنین آتش گرفت.

هم زمان گردان جنین وابسته به سرایا القدس جناح نظامی جهاد اسلامی فلسطین العام کرد که یک خودروی نظامی اسرائیلی را در اطراف ارددوگاه جنین هدف قرار داده و درجریان آن شماری از نیروهای اسرائیلی زخمی شده اند.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب