1402/04/13-08:50

ادامه حملات اسرائیل به جنین

ادامه حملات اسرائیل به جنین

عملیات متجاوزگرایانه ارتش اسرائیل در جنین همچنان ادامه دارد و این رژیم نیروهای بیشتری را به اردوگاه این شهر اعزام کرده است. از سوی دیگر آمار قربانیان عملیات نظامی گسترده ارتش رژیم صهیونیستی علیه جنین که از بامداد روزگذشته(دوشنبه) آغاز شد، به 9 شهید رسیده است.

به گزارش دولت بهار به نقل از پایگاه خبری عرب 48، این در حالی است که شمار زخمی شدگان حملات متجاوزگرایانه اسرائیل به جنین به یکصد نفر رسیده که حال بیست تن از آنها وخیم گزارش شده است.

شهدای حمله اسرائیل به جنین

در همین حال ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که پهپادهایش بیش از ده بار پایگاههایی در جنین را بمبارن و «یک کارخانه تولید و انبار بسته های انفجاری را منهدم کرده است.»

ارتش اسرائیل همچنین مدعی شده است که دو چاه حامی سلاح و مهمات را پایین یک مسجد در اردوگاه جنین کشف و ضبط کرده است.

برهمین اساس، ارتش رژیم اسرائیل مردم جنین و اردوگاه آن  در کرانه باختری اشغالی را وادر به ترک خانه هایشان کرده است.

هلال احمر فلسطین اعلام کرده است که 500 خانواده از اردوگاه مذکور خارج شده اند.

از سوی دیگر تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که پیش بینی می شود عملیات ارتش این رژیم 24 ساعت آتی یا شاید هم امشب پایان یابد.

اعزام نیروهای بیشتر اسرائیلی به اردوگاه جنین

از سوی دیگر خبرنگار الجزیره گزارش داد که ارتش اسرائیل صبح امروز(سه شنبه) نیروهای بیشتری را به اردوگاه جنین در شمال کرانه باختری اعزام کرده است.

براساس این گزارش، نیروهای مقاومت فلسطین در حال مقابله با اقدامات اسرائیل در کرانه باختری هستند.

افزایش قربانیان حمله اسرائیل به جنین به 9 شهید و 100 زخمی

وزارت بهداشت فلسطین از افزایش شمار شهدا و زخمی های تجاوز اخیر ارتش رژیم صهیونیستی به شمال کرانه باختری خبر می دهد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از وبسایت خبری «القاهره 24» مصر، وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین بامداد امروز (سه شنبه) با صدور بیانیه ای، اعلام کرد که شمار شهدای عملیات نظامی گسترده ارتش رژیم صهیونیستی در شهر «جنین» و اردوگاه آن در شمال کرانه باختری رود اردن، به 9 تن افزایش یافته است.

وزارت بهداشت فلسطین در بیانیه خود همچنین از زخمی شدن نزدیک به 100 نفر دیگر در نتیجه تجاوز کنونی ارتش رژیم صهیونیستی به جنین خبر داده و تایید کرد که 20 تن از آنها در وضعیت خطرناکی به سر می برند.

بنا بر گزارش خبرگزاری رسمی تشکیلات خودگردان فلسطین (وفا)، هشت شهید قبلی تجاوز اخیر ارتش رژیم صهیونیستی به جنین، نوجوانان و جوانان 16 تا 23 ساله بودند در حالی که نیروهای این رژیم، جسد نهمین شهید که یک نوجوان 17 ساله بوده و در بمباران روز گذشته زخمی شده بود را امشب تحویل دادند.

نتانیاهو: «جنین به بزرگترین پناهگاه تروریسم تبدیل شده است»

نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که هدف حمله کنونی ارتش این رژیم در شمال کرانه باختری، ریشه کن کردن تروریسم است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از شبکه خبری «آر تی عربی» روسیه، «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی شامگاه امروز (دوشنبه) طی سخنانی ادعا کرد که ارتش این رژیم عملیات گسترده کنونی در شهر «جنین» و اردوگاه آن در شمال کرانه باختری رود اردن را از شب گذشته «علیه اهداف تروریستی» و با هدف «ریشه کن ساختن تروریسم» آغاز کرده است.

نتانیاهو ضمن ادعای این که «جنین به بزرگ ترین پناهگاه تروریسم تبدیل شده است»، افزود: نیروهای اسرائیلی در حال نابودی خرابکاران، دستگیری افراد تحت تعقیب و تخریب کارگاه های مواد منفجره هستند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین عنوان کرد: ارتش اسرائیل وارد لانه های عناصر مسلح شد، افراد تحت تعقیبی را دستگیر کرد، مقرهایی را ویران ساخت و سلاح های زیادی را ضبط کرد.

نتانیاهو در ادامه مدعی شد: ارتش در یکی از متراکم ترین اماکن روی زمین و با کم ترین خسارت برای غیر نظامیان تا این لحظه، کار خود را انجام می دهد و افراد غیر درگیر نیز آسیب نمی رساند.

نخست وزیر اسرائیل با بیان این که دستور وی مبنی بر امنیت نیروهای ارتش و «پرهیز از آزار بی گناهان تا حد امکان» است، عملیات کنونی را تغییری در «معادله ضد تروریسم» توصیف کرد.

نتانیاهو با اشاره به دو تجاوز نظامی ارتش اسرائیل به نوار غزه علیه جنبش های حماس و جهاد اسلامی طی ماه مه سال های 2021 و 2023 میلادی، افزود: ما این کار را امروز در جنین انجام می دهیم.

نخست وزیر اسرائیل همچنین ادعا کرد: این بازدارندگی، توانایی اسرائیل برای محافظت در برابر حملات تروریستی بیشتر و تغییر معادله در منطقه را افزایش می دهد.

درخواست دبیرکل سازمان ملل برای توقف حمله ارتش اسرائیل به جنین

دبیرکل سازمان ملل ضمن ابراز نگرانی از تحولات جاری در شمال کرانه باختری در نتیجه تجاوز ارتش رژیم صهیونیستی، خواستار توقف هر گونه عملیات نظامی در این منطقه شد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از وبسایت خبری «صدی البلد» مصر، سخنگوی «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل متحد شامگاه دوشنبه با صدور بیانیه ای، نگرانی شدید وی در قبال تحولات مربوط به تجاوز نظامی ارتش رژیم صهیونیستی به شهر «جنین» و اردوگاه آن در شمال کرانه باختری رود اردن را ابراز کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری «رویترز»، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در بیانیه خود همچنین عنوان کرد که هر گونه عملیات نظامی باید قوانین بین المللی بشردوستانه را در نظر بگیرد.

در ادامه این بیانیه همچنین آمده که دبیرکل سازمان ملل خواستار توقف همه عملیات های کنونی در جنین و احترام کامل به قوانین بین المللی بشردوستانه شده است.

تشکیلات خودگردان فلسطین: همه تماس‌ها با اسرائیل را متوقف کردیم 

«نبیل ابو ردینه»، سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد: در نشست این تشکیلات مقرر شد همه تماس‌ها و دیدارها با طرف فلسطینی متوقف شود و قطع هماهنگی امنیتی میان دو طرف ادامه یابد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، ابو ردینه با بیان اینکه ما به دنبال محدود کردن روابط با دولت امریکا هستیم، اظهار داشت: همه دستگاه‌ها و نهادهای فلسطینی باید به نقش خود در حمایت از مردم فلسطین عمل کنند.

وی با بیان اینکه برای اجرای قطعنامه 2334 و حمایت بین‌المللی بلافاصله به شورای امنیت مراجعه خواهیم کرد، گفت: از نظر ما تفاهمات عقبه و شرم الشیخ در سایه عدم پایبندی اسرائیلی به آن، بی‌اعتبار است.

 حزب لیکود اسرائیل: «هدف از عملیات نظامی پایان دادن به نقش جنین به عنوان خاستگاه مقاومت است»

اعضای کنست و وزرای عضو حزب حاکم اسرائیل«لیکود» بخشنامه داخلی از این حزب درباره عدم برگزاری جلسه کابینه درخصوص حمله به جنین و اردوگاه آن دریافت کردند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از العربی الجدید، کابینه امنیتی مسئول اتخاذ تصمیمات راهبردی از جمله صلح و جنگ در اسرائیل است و ریاست آن با «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی است.

بر اساس این بخشنامه، جلسه کابینه بنا به محرمانه ماندن عملیات برگزار نشده و در آن آمده است « هر ترور و عملیات نظامی مستلزم برگزاری جلسه کابینه نیست به خصوص عملیاتی که اقتضاء می‌کند محرمانه بماند.»

در این بخشنامه تاکید شده «نتانیاهو و یوآو گالانت وزیر جنگ 10 روز پیش عملیات در جنین چنین تصمیمی را با همکاری دستگاه‌های مختلف امنیتی گرفته بودند.»

طبق این بخشنامه، «هدف از عملیات نظامی، پایان دادن به نقش جنین به عنوان شهر خاستگاه مقاومت است، در جنین نسلی رشد کرده که از میزان قدرت ارتش اسرائیل آگاهی ندارد و اکنون زمان یادآوری فرا رسیده است.»

لیکود در این بخشنامه از اعضای خود خواسته در بکارگیری تعابیر دقت کرده و از استفاده از اصلاحاتی مانند «عملیات گسترده» و نه «عملیات نظامی» به هنگام سخن گفتن از حمله یا پاسخ دادن به سوالاتی درباره عدم برگزاری جلسه کابینت خودداری کنند.

ورود مبارزان «عرین الاسود» به اردوگاه جنین برای مشارکت در نبرد علیه ارتش اسرائیل

گروه مبارزان «عرین الاسود» (بیشه شیران) از رسیدن دسته‌ای از نیروهای این گروه به اردوگاه جنین برای مشارکت در نبرد علیه نیروهای اشغالگر اسرائیلی در این اردوگاه خبر داد و از همه فلسطینی‌ها خواست تا برای یاری جنین به خیابان‌ها بیایند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از العربی الجدید، ارتش اسرائیل از نیمه شب گذشته حملات گسترده‌ای به شهر جنین و اردوگاه آن از زمین و هوا ترتیب داده و تا به این لحظه، 8 فلسطینی به شهادت رسیده و ده‌ها تن زخمی شده‌اند و به منازل و زیرساخت‌های این منطقه خسارت وارد شده است.

در بیانیه عرین الاسود آمده است: «به مردم فلسطین اعلام می‌کنیم دسته‌ای از مبارزان عرین الاسود از بامداد امروز وارد اردوگاه جنین شده‌اند و اکنون در شریف‌ترین و پاک‌ترین نبردها شرکت دارند.»

عرین الاسود گروه مسلح فلسطینی است که از یک سال پیش در منطقه قدیمی شهر نابلس واقع در شمال کرانه باختری تاسیس شده و به نبرد با ارتش اسرائیل به هنگام یورش به نابلس اقدام می‌کند، از مهم‌ترین شهدای این گروه، شهید ابراهیم النابلسی است.

با ورود مبارزان عرین الاسود به اردوگاه جنین، این افراد به تیپ جنین (تشکیل شده از عناصر گروه‌های مقاومت فلسطینی و افراد مستقل) ملحق شده و به مقابله با یورش ارتش اسرائیل اقدام خواهند کرد.

عریم الاسود افزود: «خطاب به مردم فلسطین از جنوبی‌ترین نقطه تا شمالی‌ترین نقطه پیمان می‌بندیم که این نبرد تعقیب و حمله و نه تعقیب و گریز خواهد بود.»

این گروه فلسطینی تصریح کرد: «همه مردم فلسطین اکنون در تمامی میادین و خیابان‌ها حضور پیدا کرده و مسیرهای منتهی به شهرک‌های اسرائیلی را قطع کنند تا از فشار بر مبارزان کاسته شود، شرف و افتخار امروز در نبرد است، شما ای مردم آزاده نابلس، کرانه باختری و غزه و دیگر مناطق در زمانی واحد در همه شهرها و میادین حضور یابید، این حضور واجب عینی است و از گردن هیچکس ساقط نمی شود.»

عرین الاسود در پایان اظهار داشت: «به هرکسی که سلاح دارد و نتوانسته برای مقاومت در برابر اشغالگران به جنین برسد، می گوییم: ما به جنین و اردوگاه آن وفادار مانده و از آن دفاع خواهیم کرد و به اذن خداوند تنها شکست و خواری در انتظار دشمن است.»

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب