1399/05/05-14:03

ثبت نام فقط در پایه های هفتم و دهم حضوری است

 ثبت نام فقط در پایه های هفتم و دهم حضوری است

حاجی میرزایی گفت: خانواده ها فقط برای ثبت نام دانش آموزان در پایه های هفتم و دهم در مدارس حضور پیدا کنند.

به گزارش دولت بهار، حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در برنامه گفت‌وگوی هفته با حضور وزیر کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تعهد ما در قبال دانش آموزان و خانواده آن‌ها این است که سال تحصیلی را با کیفیتی آغاز کنیم که تمام دانش آموزان از فرصت آموختن بهره‌مند شوند.

او ادامه داد: خانواده ها فقط برای ثبت نام دانش آموزان در پایه های هفتم و دهم در مدارس حضور پیدا کنند، ثبت نام بقیه پایه ها بصورت خودکار انجام می شود.

حاجی میرزایی تصریح کرد: یکی از مشکلات ما برای برگزاری کلاس ها به صورت غیر حضوری یا نیمه حضوری، دسترسی به اینترنت است. در این زمینه نقاطی که تحت پوشش نیست، مشخص شده است و در اختیار وزارت ارتباطات قرار می‌گیرد.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: وزارت ارتباطات بر اساس قانون برنامه متعهد است که دسترسی تمام مدارس ما را به شبکه ملی اطلاعات تا شهریور برقرار کند و همچنین نقاطی که روستایی است و تحت پوشش اینترنت نیستند را توسعه دهد.

حاجی میرزایی گفت: نکته دیگر دسترسی به گوشی یا تبلت مناسب دانش آموزی است که در این زمینه راهکار‌های مختلفی را  بررسی کرده ایم و امیدواریم در این فرصت باقی مانده، قدم‌های مثبتی برداریم.

او ادامه داد: البته امکان‌هایی فراهم شده است که بتوانیم تلویزیون‌های منازل را  به بستری برای عملیات شاد تبدیل کنیم که می‌تواند توسعه بیشتری پیدا کند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: با مسئولان فنی در حال رایزنی هستیم که بتوانیم این کار را با هزینه کمتر انجام دهیم، اما در هر صورت اگر دانش آموزانی باشند که در منطقه‌ای زندگی کنند که اینترنت وجود ندارد یا دسترسی به گوشی مناسب ندارند؛ ما متعهد هستیم که به آن‌ها آموزش‌های کافی را بدهیم.

او افزود: در این زمینه تمام مدارس ما در سراسر کشور موظف شدند که در مورد همه دانش‌آموزان خود بررسی و جستجو انجام دهند. از تلویزیون همانند سال قبل استفاده می‌کنیم و آموزش‌ها را از این طریق ادامه می‌دهیم. همچنین از تولید بسته‌های خودآموز آموزشی هم استفاده خواهیم کرد.

اینترنت دانش آموزان و معلمان رایگان باید رایگان شود

وزیر آموزش و پرورش یادآوری کرد: در مناطق کم جمعیت که حدود ۴۰ درصد مدارس ما را شامل می‌شوند، امکان حضور در مدارس را بررسی کردیم. براین اساس مقرر شد تا مدارس در این مناطق به صورت حضوری برگزار شود.

حاجی میرزایی در خصوص وضعیت اینترنتی برنامه شاد گفت: در سال تحصیلی گذشته اعلام شد که این برنامه رایگان شده است. برای سال تحصیلی جدید هم به ستاد ملی مبارزه با کرونا پیشنهاد داده ایم که حتماً باید اینترنت دانش آموزان و معلمان رایگان باشد.

او تاکید کرد: آموزش رسمی هم باید به صورت رایگان در دسترس قرار بگیرد که در این زمینه اینترنت دانش‌آموزان و معلمان باید رایگان شود. البته در تلاش هستیم تا قبل از شروع سال تحصیلی جدید این اتفاق صورت بگیرد.

وزیر آموزش و پرورش درباره دریافت شهریه بابت بسته‌های اینترنتی توسط مدارس غیر دولتی تصریح کرد: مدارس غیر دولتی در یک آزمون تاریخی قرار گرفتند که اگر بتوانند موقعیت خود را درست تعریف کنند، می‌توانند توسعه یابند و اگر موقعیت خود را درست تعریف نکنند با آسیب رو به رو خواهند شد.

او ادامه داد: البته در هفته آینده جلسه‌ای با موسسان این مدارس و شورای نظارت برگزار می‌شود که درباره این مسائل صحبت می‌کنیم و امیدواریم مدارس غیردولتی پیشنهاد‌هایی برای خانواده‌ها داشته باشند که متناسب با شرایط، نگرانی آن‌ها را از هزینه‌ها رفع کنند.

حاجی میرزایی گفت: هزینه ای که باید توسط مدارس غیردولتی دریافت شود، اعلام شده است. در این زمینه مشخص شده است که هر مدرسه چه میزان هزینه را باید دریافت کند و اگر بیش از مبلغ تعیین شده، هزینه ای دریافت شد، خانواده ها می‌توانند شکایت خود را به  ما اعلام کنند.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد:  در مناطق و شهرک‌های جدیدی که ساخته می‌شوند طبق قانون باید برای فضای آموزشی آن‌ها فکری در نظر گرفته شود. البته این موضوع به دلیل احتمال افزایش قیمت خانه‌ها متوقف شده است که باید به طور مجدد پیگیری شود.

او در خصوص معوقات ۴ ماهه حق التدریسی معلمان گفت: سال تحصیلی گذشته این معوقات به طور کامل تسویه شده است و مطالبه‌ای در این زمینه وجود ندارد برای امسال هم در تلاش هستیم در اسرع وقت انجام شود.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب