1402/04/21-20:35

سواد سیاسی بالای مردم پاشنه آشیل مسئولین کم سواد و کم تجربه است

به گزارش دولت بهار، حسن بیادی گفت:

اصولگرایان و اصلاح طلبان هر چه که میگذرد کم تلاش و بی خاصیت و در عملکرد خود باری به هرجهت تر و عقبگرد کرده‌اند و افکارشان واپس گرایانه است، از نقد منصفانه و نتیجه عملکرد خود هراسان هستند و پاسخی برای جوانان و آیندگان ندارند. فلذا نزاع میان بعضی از افراد متعلق به دو جناح صوری است، خودشان میدانند که نظراتشان برای مردم پشیزی ارزش ندارد، این دوستان از حال و روز مردم خبر ندارند و فقط برای ماندگاری جناح خود بر اریکه قدرت تلاش مذبوحانه دارند حتی با مکر و حیله دنبال رای حداقلی که مخالف خواسته رهبری است، هستند. کمی نظرسنجی ها را مطالعه نمی کنند که اکثریت مردم اصلا نسبت به انتخابات بیخیال هستند و انتخابات برایشان موضوع جدی نیست.

حضرت امام خمینی بارها در فرمایشات و مصاحبه‌های قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در زمینه آزادی مردم مخصوصا بطور اخص در مورد آزادی نظر و تحلیل مسائل روز بیاناتی داشته‌اند بطور مثال «اولین چیزی که برای انسان هست آزادی بیان است. و مطبوعات در نشر همه‌ حقایق و واقعیات حتی کمونیستها آزادند چرا که یکی از بنیان‌های اسلام آزادی و بنیاد دیگر اسلام اصل استقلال ملی است.و حکومت اسلامی یک حکومت مبتنی بر عدل و دموکراسی است. باید اختیارات دست مردم باشد. این یک مسئله عقلی است. هر عاقلی این مطلب را قبول دارد که مقدرات هرکسی باید دست خودش باشد.

با زور و تهدید و ارعاب نمی‌ شود انتخابات را به مردم تحمیل کرد. انتخابات متعلق به مردم است و کسی حق ندارد اهداف قانون اساسی و بنیانگذار جمهوری اسلامی را در مورد آزادی مردم در گزینش نمایندگان خود به انحراف ببرد دولت و دیگر سازمانهای ذیربط با انتخابات کارگزاران مردم هستند که مردم آنان را با شرح وظائف تعیین شده‌ای در قانون انتخاب کرده اند و نمی توانند نظرات شخصی خود را بر امور مردم غالب کنند و باید به این عقیده احترام بگذاریم که مردم ولی نعمتان مسئولان و جفای در حق آنان مستوجب عقوبت دنیایی و آخرتی خواهد بود.

سواد سیاسی در مردم خوب ما رشد یافته و این مهم یکی از معضلات و پاشنه آشیل پیش روی بعضی از مسئولین کم سواد و کم تجربه است و شک نکنید که میانگین سواد سیاسی و اجتماعی و اقتصادی و دینداری مردم از متوسط مسئولین بالاتر است.

هر دو جبهه سیاسی که نتیجه تلاش حداکثریشان به حداقل رسیده است، بدانند که در میان قاطبه و شاید اکثریت مردم بالاخص جوانان هیچ جایگاهی ندارند و باید احساس خطر جدی کنند.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب