1402/04/22-13:37

ماجرای بیرانوند دامی بود که برای استقلال پهن کردند

ماجرای بیرانوند دامی بود که برای استقلال پهن کردند

مجید نامجومطلق می‌گوید: من فکر می‌کنم از نظر بلاتکلیفی و حاد بودن شرایط، امسال استقلال رکورد زده است. فصول گذشته مدیر بود، اما منابع مالی طوری نبود که بازیکنان دلخواه مربی جذب شوند. اما امسال حتی استقلال در بحث مدیریت هم مشکل داشت.

به گزارش دولت بهار، استقلال شرایط خوبی ندارد. تا به این لحظه این تیم بازنده نقل و انتقالات است و از لیست نکونام هیچ کدام جذب نشده‌اند. آنچه اوضاع و احوال این روزهای استقلال را بدتر هم جلوه می‌دهد، این است که تیم‌های رقیب چراغ خاموش به دور از جنجال‌های خبری گزینه‌های مدنظر استقلال را جذب می‌کنند تا فصل بیست و سوم را قوی‌تر از قبل آغاز کنند. با وجود اینکه خطیر به باشگاه استقلال بازگشته و خیلی‌ها او را مدیر کاربلد و با نفوذی در فوتبال می‌دانند، اما به دلیل اینکه او ابزار لازم را برای رسیدن به خواسته‌اش ندارد، ممکن است در ادامه با مشکلات زیادی مواجه شود. قرعه‌کشی لیگ برتر انجام شد و زمان مثل برق و باد برای استقلال می‌گذرد و این تیم نتوانسته هیچ کار مثبتی در بازار نقل و انتقالات انجام دهد. هواداران مأیوس استقلال که تمام نکات ضعف و منفی این تیم را این روزها با چشم می‌بینند تنها دلخوش مربی زیرکی هستند که این مشکلات فوتبال را خیلی خوب می‌شناسد و راه‌های مقابله با آن را نیز به خوبی بلد است. در خصوص مسائل و مشکلات این روزهای استقلال با مجید نامجومطلق هم‌کلام شدیم، عضو سابق کمیته فنی که خیلی زود از حضور در کمیته فنی پشیمان شد و حالا مشکلات استقلال را از نزدیک درک کرده است.

خطیر، مدیرعامل استقلال شد، چقدر این حضور را به نفع تیم استقلال می‌دانید؟

آمدن خطیر اتفاق خوبی بود. ایشان هم جوان است و هم انگیزه لازم را دارد. خطیر هم از نظر ورزشی قوی است و هم ارتباطات خوبی دارد و قبلاً هم در باشگاه استقلال کار کرده است. اینکه مدیر کاربلدی به استقلال آمد واقعاً اتفاق خوبی بود؛ اما مهم این است که امکانات لازم را برای رسیدن به اهدافش داشته باشد. استقلال مشکلات مالی دارد و همین مسأله در فصل مهم نقل و انتقالات می‌تواند مهم‌ترین دردسر باشد. استقلال تاکنون زمان زیادی را از دست داده است و به جای اینکه بتواند بازیکنان دلخواهش را جذب کند، سرمایه‌های خود مثل محبی، داسیلوا و قایدی را از دست داده است و معلوم نیست بازیکنی مثل عارف غلامی در استقلال بماند مشکلش حل شود یا نه. در چنین شرایطی قطعاً کار خطیر سخت است. اما امیدوارم به خاطر هواداران استقلال هم که شده کارها خوب پیش برود.

هر سال در این مقطع استقلال بلاتکلیف است و به نظر می‌رسد همین نکته ضربه بزرگی به این تیم می‌زند.

من فکر می‌کنم از نظر بلاتکلیفی و حاد بودن شرایط، امسال استقلال رکورد زده است. فصول گذشته مدیر بود، اما منابع مالی طوری نبود که بازیکنان دلخواه مربی جذب شوند. اما امسال حتی استقلال در بحث مدیریت هم مشکل داشت.

خیلی‌ها معتقد هستند که بروز چنین مشکلاتی که هر ساله هم در این مقطع تکرار می‌شود، از سوی مسئولان مربوطه مغرضانه صورت می‌گیرد، نظر شما چیست؟

وقتی این مسائل پیش می‌آید آدم شک می‌کند. به هرحال وقتی ارگانی که دو تیم سرخابی تحت پوشش آن هستند یکسان برای دو تیم تصمیم نمی‌گیرد و بی‌ثباتی مدیریتی هر سال برای استقلال ادامه دارد باعث شک می‌شود.

در چنین شرایطی ماجرای جذب بیرانوند هم مزید برعلت شد و باعث شک شده است. من با اصل ماجرا مشکل داشتم و به اطرافیان خود گفتم که این اتفاق هرگز نمی‌افتد فقط استقلال 7 روز طلایی خود در نقل و انتقالات را از دست داد. فکر می‌کنم این ماجرا دامی بود که برای استقلال پهن کردند و مدیران استقلال در این دام افتادند و بعد مجبور به استعفا شدند. این اتفاق باعث شد تا با روح و روان هواداران استقلال بازی شود. ای کاش مدیران استقلال با هوش‌تر عمل می‌کردند. به نظرم این اتفاق فقط بازارگرمی بیش نبود. حتی اگر هم اتفاق می‌افتاد و می‌خواستند 100 میلیارد به بیرانوند بدهند چطور می‌خواستند تیم را جمع کنند و جواب بازیکنان دیگر را بدهند. از همه نظر این ماجرا به استقلال ضربه می‌زد. نکونام در این مقطع تنها ماند.

ماجرای بیرانوند دامی بود که برای استقلال پهن کردند

بعضی‌ها معتقدند با ادامه داشتن این بحران و عاجز ماندن استقلال از جذب بازیکنان مدنظر نکونام؛ این مربی خسته شده و استعفا می‌دهد، نظر شما چیست؟

جواد استقلالی است و این تیم را خیلی دوست دارد. جواد استعفا نمی‌دهد و برای موفقیت استقلال مایه می‌گذارد.
کمیته فنی با حضور پیشکسوتان اسم و رسم‌دار استقلال تشکیل شد اما به نظر می‌رسید مدیران استقلال با تشکیل این کمیته قصد داشتند پشت آنها پنهان شوند و کمتر مورد هجمه قرار بگیرند.

من در روزی که جلسه کمیته فنی برگزار شد همین حرف را به مدیرعامل استقلال زدم. گفتم آقای کریمی کمیته فنی تشکیل دادی تا پشت کمیته فنی پنهان شوی.

آقای نکونام انتخاب کمیته فنی بود؟

بله انتخاب ما بود و همه ما روی کاغذ نام ایشان را نوشتیم. البته این را بگویم که فقط یک بار جلسه تشکیل شد و دیگر هیچ جلسه‌ای برگزار نشد.

به همین دلیل هم شما گفتید حاضر نیستید در کمیته فنی باشید؟

بله، کمیته فنی کلاً منحل شد.

بعضی از پیشکسوتان به دلیل شرایط فعلی این تیم می‌گویند که احتمال اینکه استقلال عضو سه تیم اول جدول هم شود کم است، نظر شما چیست؟

استقلال همیشه بزرگ است و این مسأله را قبول ندارم. این تیم در بدترین حالت هم همیشه جزو سه تیم اول جدول خواهد بود. با احترامی که برای تیم‌های شهرستانی قائل هستم، معتقدم خیلی زحمت می‌کشند اما استقلال و پرسپولیس همیشه محور توجه بودند و موقعیتشان برای هواداران مهم است. تیم استقلال هم باید همیشه هدفش قهرمانی باشد و غیر از این اصلاً فایده‌ای ندارد.

* خبرآنلاین

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب