1399/07/21-10:36

پیروزی مجدد امامعلی رحمان در انتخابات ریاست جمهوری تاجیکستان

 پیروزی مجدد امامعلی رحمان در انتخابات ریاست جمهوری تاجیکستان

کمیسیون انتخابات تاجیکستان روز دوشنبه اعلام کرد امامعلی رحمان رئیس جمهور کنونی تاجیکستان با کسب ۹۰ ممیز ۹۲ درصد آراء بار دیگر در انتخابات به پیروزی رسید.

به گزارش دولت بهار، کمیسیون انتخابات تاجیکستان روز دوشنبه اعلام کرد امامعلی رحمان رئیس جمهور کنونی تاجیکستان با کسب ۹۰ ممیز ۹۲ درصد آراء بار دیگر در انتخابات به پیروزی رسید. وی در سن ۶۸ سالگی، برای یک دوره جدید هفت ساله انتخاب شد.

مردم تاجیکستان دیروز ، یکشنبه برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری به پای صندوق‌های رأی رفتند. رئیس جمهور امامعلی رحمان در این انتخابات با چهار نامزد روبرو بود. نامزدی امامعلی رحمان در ماه اوت توسط اتحادیه‌های تاجیک پیشنهاد شد. آن‌ها در توضیح دلیل این تصمیم خود اعلام کردند امامعلی رحمان در "احیای وحدت ملی، صلح و ثبات" در این کشور تضعیف شده در جنگ داخلی مرگبار در دهه ۱۹۹۰ سهم زیادی داشت.
 
امامعلی رحمان از سال ۱۹۹۲ در تاجیکستان، فقیرترین کشور در آسیای میانه با بیش از ۹ میلیون نفر جمعیت حکومت می‌کند.
 
این کشور هم مرز با افغانستان شاهد یک جنگ داخلی بین حکومت طرفدار کمونیست و افراط گایان بوده که بین سال‌های ۱۹۹۲ و ۱۹۹۷ بیش از ۱۰۰ هزار کشته بر جای گذاشت.
 
رسانه‌های رسمی رئیس جمهور امامعلی رحمان را تنها کسی می‌دانند که می‌تواند ثبات کشور را تضمین کند. براساس تغییرات قانون اساسی مصوب سال ۲۰۱۶، وی می‌تواند برای دوره‌های نامحدودی رییس جمهور باشد.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب