1402/04/24-16:57

برای پس گرفتن کریمه از روسیه آماده‌ایم

برای پس گرفتن کریمه از روسیه آماده‌ایم

فرمانده ارتش اوکراین وعده داد به رغم نگرانی‌ها درخصوص واکنش ولادیمیر پوتین، آنها آماده‌اند تا شبه جزیره کریمه را از روسیه باز پس بگیرند.

به گزارش دولت بهار به نقل از روزنامه اکسپرس، ژنرال والری زالوژنی، فرمانده نیروهای مسلح اوکراین همچنین اعلام کرد ارتش تحت امر او حق حمله به خاک روسیه را دارد. او با این حال گفت به متحدان غربی اطمینان می‌دهد که یک چنین حملاتی را تنها با استفاده از سلاح‌های ساخته شده در اوکراین اجرا خواهد کرد.

زالوژنی افزود: "اگر شرکای ما نگران استفاده از تسلیحاتشان هستند، ما با تسلیحات خودمان خواهیم کشت. اما فقط تا میزانی که لازم باشد."

زالوژنی همچنین اظهار کرد، متحدان اوکراین نمی‌توانند انتظار داشته باشند که کی‌یف در برابر کشاندن درگیری‌ها به خاک روسیه با دست زدن به حملات به آن سوی مرز مقاومت کند.

او به واشنگتن‌پست گفت: "چرا من باید برای نجات مردم کشورم مجبور باشم از کسی برای این که در خاک دشمن چه کار کنم، مجوز بگیرم؟"

او اضافه کرد: "چرا من باید بنا به دلایلی فکر کنم که اجازه انجام هیچ کاری را در آنجا ندارم؟ چون پوتین از تسلیحات هسته‌ای استفاده خواهد کرد؟ بچه‌هایی که دارند می‌میرند اهمیتی به این موضوع نمی‌دهند."

او بیان داشت: "این مشکل ما است و تصمیم گیری درباره این که چطور این دشمن را بکشیم به عهده ما است. در یک جنگ این ممکن و لازم است که دشمن را در خاکش بکشیم."

زالوژنی همچنین تاکید کرد،‌ اوکراین تمایل به بازپس گیری شبه جزیره کریمه که در سال ۲۰۱۴ به خاک روسیه ملحق شد، دارد. برخی سیاستمداران غربی نسبت به پاسخ بالقوه پوتین به یک چنین اقدامی اظهار نگرانی کرده‌اند.

زالوژنی گفت: "من به مجرد اینکه امکاناتش را پیدا کنم حرکتی انجام خواهم داد. من هیچ اهمیتی به چیزهای دیگر نمی‌دهم. هیچ کس من را متوقف نخواهد کرد."

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب