1402/05/06-18:00

فرمانده گارد ریاست‌جمهوری نیجر رئیس شورای حاکم شد

فرمانده گارد ریاست‌جمهوری نیجر رئیس شورای حاکم شد

عوامل کودتای نظامی علیه رئیس جمهوری منتخب نیجر، از انتصاب رهبر کودتا به عنوان رئیس شورای انتقالی این کشور خبر می دهند.عوامل کودتای نظامی علیه رئیس جمهوری منتخب نیجر، از انتصاب رهبر کودتا به عنوان رئیس شورای انتقالی این کشور خبر می دهند.

به گزارش دولت بهار به نقل از وبسایت خبری «قاهره 24» مصر، ژنرال «عبدالرحمن چیانی»، رهبر کودتای نظامی علیه «محمد بازوم»، رئیس جمهوری منتخب نیجر، بعد از ظهر امروز (جمعه) در یک سخنرانی که از تلویزیون دولتی کشورش پخش شد، خود را به عنوان رئیس شورای انتقالی این کشور مسلمان واقع در غرب آفریقا معرفی کرد.

ژنرال چیانی در سخنرانی خود که آن را به عنوان رئیس شورای عامل کودتای نظامی نیجر موسوم به «شورای ملی حفاظت از میهن» ایراد کرد، همچنین دلیل اقدام نظامیان در کنترل قدرت با انجام کودتا را وخامت اوضاع امنیتی برشمرده و خاطر نشان ساخت که فرماندهان نظامی برای دستیابی به یکپارچگی کشور تلاش می کنند.

به گفته این فرمانده عالی رتبه که به عنوان فرمانده گارد ریاست جمهوری نیجر دست به کودتای نظامی زده و قدرت را در دست گرفته، گفتمان سیاسی حاکم در دوره زمامداری بازوم، خواسته مردم را به این باور برساند که همه چیز خوب است با این حال، واقعیت تلخی همراه با مرگ، آوارگی، تحقیر و سرخوردگی وجود داشته است.

ژنرال چیانی که در سال 2011 میلادی توسط «محمدو یوسفو»، رئیس جمهوری وقت نیجر به فرماندهی گارد ریاست جمهوری منصوب شده بود، همچنین اظهار داشت: با وجود فداکاری های عظیم ملت نیجر و پشتیبانی ملموس و قابل تقدیر شرکای خارجی ما، رویکرد امنیتی کنونی اجازه تامین امنیت کشور را نمی دهد.

بنا بر گزارش وبسایت عربی شبکه خبری «یورو نیوز»، به دنبال کودتای نظامی در نیجر، رئیس جمهوری مخلوع این کشور از صبح چهارشنبه گذشته در کاخ ریاست جمهوری این کشور و در اقامتگاه شخصی خود در بخش نظامی ویژه گارد ریاست جمهوری در بازداشت به سر می برد.

این در حالی است که نیجر با حملات گروه های مرتبط با سازمان های تروریستی داعش و القاعده دست و پنجه نرم می کند و پس از مالی و بورکینافاسو نیز، به سومین کشور در منطقه ساحل آفریقا تبدیل شد که از سال 2020 میلادی شاهد کودتای نظامی است.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب