1402/05/09-08:30

عربستان در شاخص انتقال انرژی 24 رتبه ارتقا یافته است

عربستان در شاخص انتقال انرژی 24 رتبه ارتقا یافته است

عربستان سعودی در شاخص انتقال انرژی اقتصاد جهانی 24 رتبه پیشرفت کرده است. در سال 2021، این کشور در رتبه 81 بود، اما در سال 2023 به رتبه 57 رسیده و به عنوان یک رهبر در منطقه خاورمیانه شناخته شده است. این پیشرفت با چشم انداز 2030 عربستان سعودی، که هدف آن تنوع اقتصادی و ترویج پایداری است، همخوانی دارد.

به گزارش دولت بهار به نقل از شفقنا، عربستان سعودی، که یک اقتصاد مبتنی بر نفت بوده است، اخیراً به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر حرکت کرده است تا پا به پای کاهش اثرات کربنی خود برود. بهبود رتبه این کشور به دلیل مبادرات سبز مختلفی است که اقدام به ایجاد آنها کرده است.

حتی با این پیشرفت، عربستان سعودی هنوز کار بیشتری برای کاهش مصرف انرژی و انتشار کربن دارد. گزارش پیشنهاد می‌کند که این کشور می‌تواند بیشتر از منابع تجدیدپذیر و فناوری‌های جذب کربن استفاده کند.

تا سال 2030، عربستان سعودی قصد دارد نیمی از انرژی خود را از منابع تجدیدپذیر تامین کند. ابتکار سبز سعودی (SGI) با پروژه هایی مانند برنامه جذب و ذخیره کربن، بهبود بهره وری انرژی و سرمایه گذاری در منابع جدید انرژی، این تلاش را رهبری می کند. همچنین قصد دارد برای بازسازی مناطق طبیعی، 10 میلیارد درخت بکارد.

تغییر به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر، می‌تواند تاثیرات جغرافیایی سیاسی قابل توجهی داشته باشد. گزارش پیشنهاد می‌کند که عربستان سعودی می‌تواند با تشویق سرمایه‌گذاری‌های مشترک، برنامه‌های تحقیقاتی، آموزش و تربیت، نقش رهبری خود در انتقال انرژی را تقویت کند.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب