1399/07/23-11:08

رییس پارلمان عراق از پیشنهادهای مقتدا صدر حمایت کرد

رئیس پارلمان عراق امروز (چهارشنبه) از بسته پیشنهادی «مقتدا صدر» رئیس «جریان صدر» که برای بهبود شرایط این کشور ارایه شده، حمایت کرد.

به گزارش دولت بهار به نقل از ایرنا، «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق در توییتی از بسته پیشنهادی مقتدا صدر با عنوان "منشورهای صلح" حمایت کرد و نوشت: ما حمایت و همبستگی کامل خود را از منشورهای ارایه شده از جانب صدر که باعث تقویت امنیت و سلامت مردم می‌شود، ابراز می‌داریم.

وی افزود: عراق به چنین طرح‌هایی نیاز مبرم دارد و معتقدیم که تایید و عملی کردن آن در همه سطوح ضروری به نظر می‌رسد.

مقتدا صدر رهبر جریان صدر در عراق امروز در توییتی با اشاره به اینکه این کشور همچنان تحت اشغال قرار دارد، از ارایه «منشورهای صلح» پیشنهادی سه گانه خود برای «بازگشت امنیت به مردم، دور کردن دخالت‌های خارجی و حفظ وجهه عراق» خبر داد.

وی درباره «اولین منشور» پیشنهادی خود گفت: منشور تظاهرات مسالمت‌آمیز با کمک شیوخ اصیل عشایر خواهد بود، اما در وهله اول، شروطی قانونی و اجتماعی و حقوقی و مورد قبول همه برای تظاهرات وضع خواهیم کرد.

مقتدا صدر افزود: منشور جهاد ملی نیز به یاری علما و فضلا خواهد بود و قانونی را وضع خواهیم کرد که مجاهدان در مسیر آن حرکت کنند تا مقاومت ملی از شهرت، پول و سیاست دور باشد. منشور اصلاحات سیاسی نیز به یاری مردم خواهد بود.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب