1402/05/12-15:00

ناهید کیانی قهرمان تکواندوی دانشجویان جهان شد

 ناهید کیانی قهرمان تکواندوی دانشجویان جهان شد

ناهید کیانی در وزن ۵۳- کیلوگرم تکواندوی بانوان با شکست رقبای خود به مدال طلای رقابت‌های یونیورسیاد چین دست یافت.

به گزارش دولت بهار به نقل از ایسنا، در ادامه رقابت‌های تکواندوی قهرمانی یونیورسیاد در چین، ناهید کیانی نماینده وزن ۵۳- کیلوگرم بانوان ایران و دارنده مدال طلای جهان پس از استراحت در دور نخست، مقابل اروگشاوا از ازبکستان در دو راند صاحب برتری شد. کیانی سپس مقابل ملینا از آمریکا در دو راند و با نتایج ۱۲ بر صفر و ۱۴ بر یک به برتری رسید و راهی نیمه‌نهایی شد.

او در این مرحله برابر گوگینگ، دارنده مدال نقره جهان ۲۰۲۲ از چین دو بر یک به برتری رسید و فینالیست شد. کیانی در دیدار فینال نیز مقابل پو یا سو از چین‌تایپه در دو راند با نتایج دو بر دو و ۹ بر صفر به برتری رسید و پس از ۹ سال از مدال طلای اکرم خدابنده، بار دیگر تکواندوی بانوان ایران را در این رقابت ها صاحب مدال طلا کرد.

نفر پنجم رنکینگ المپیک و یکی از بخت های اصلی کسب مدال در المپیک پاریس، چندی قبل نیز با کسب مدال طلای جهان تاریخ‌ساز شد.

اما آرین سلیمی نماینده وزن ۸۷- کیلوگرم تکواندوی مردان ایران، در دور نخست در ۲ راند مقابل جان جیان از چین تایپه به برتری رسید. وی سپس حریف خود از اسپانیا را با همین نتیجه پشت سر گذاشت و در نیمه نهایی نیز مقابل پاولینوویچ از صربستان با نتیجه ۲ بر صفر به برتری رسید و راهی فینال شد. او در دیدار نهایی مقابل منگ مینگ کوان از چین دو بر یک شکست خورد و به نشان نقره بسنده کرد.

همچنین زهرا پوراسماعیل نماینده وزن ۷۳- کیلوگرم تکواندوی بانوان ایران در این مسابقات، در همان دور نخست مقابل اوسرمن از آمریکا در دو راند شکست خورد و از دور مسابقات حذف شد.

عرفان بزرگی، نماینده وزن ۶۳- کیلوگرم تکواندوی مردان ایران، در دور نخست دو بر صفر نماینده مغولستان را برد. سپس با همین نتیجه مقابل محمد جرفی از الجزایر پیروز شد اما در سومین مبارزه و در مرحله یک‌چهارم نهایی برابر لیانگ یوشای در دو راند شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب