1402/05/14-14:59

ابتکار آمریکایی ها برای صرفه جویی در آب و تولید انرژی + عکس

ابتکار آمریکایی ها برای صرفه جویی در آب و تولید انرژی + عکس

ایالت کالیفرنیا آمریکا ابتکاری جدید برای مقابله خشکسالی و تولید انرژی پاک به خرج داده است.

به گزارش دولت بهار به نقل از وبگاه خبری"هیل"، پروژه ای جدید تحت عنوان Project Nexus  در ایالت خشک و کم آب کالیفرنیا آمریکا شروع به توسعه کرده که در صورت راه اندازی، می تواند ضمن مقابله با تبخیر آب، همزمان انرژی پاک از طریق پانل های خورشیدی تولید کند.

در قالب این پروژه، کانال های آبیاری مزارع کشاورزی را با پانل های خورشیدی می پوشانند تا ضمن مقابله با خشکسالی شدید و تبخیر آب  در عین حال انرژی پاک تر و ارزان تری برای ایالت ایجاد کنند.

پروژه 20 میلیون دلاری پانل‌های خورشیدی هوشمند که Project Nexus نامیده می‌شود، در سه بخش کانال های آبیاری در 90 مایلی جنوب شرقی شهر "ساکرامنتو" ساخته می‌شود.

ابتکار آمریکایی ها برای صرفه جویی در آب و تولید انرژی (+عکس)

این پروژه که امسال شروع به کار کرده و تخمین زده می شود تا سال 2024 تکمیل شود، اولین پروژه از نوع خود در ایالات متحده است و توسعه دهندگان آن می گویند که می تواند به عنوان یک الگو برای بقیه کشور باشد.

این پانل ها در حدود 8500 فوت مربع مساحت در سه بخش از کانال های آبیاری جنوب شرقی شهر ساکرامنتو گسترده خواهد شد و انتظار می رود با کاهش تبخیر ، در مقابله با شرایط خشکسالی کمک کند و در عین حال انرژی تجدید پذیر ارزان تر تولید کند.

این پروژه همچنین از مزایای کاهش اتکا به منابع انرژی فسیلی برخوردار است که سوزاندن آنها به گرم شدن بیش از حد زمین و تشدید خشکسالی کمک می کند.

طبق یک مطالعه در سال 2021 در دانشگاه کالیفرنیا، اگر کالیفرنیا تقریبا 4هزار  مایل زیرساخت سیستم توزیع آب عمومی در ایالت را پوشش دهد، می تواند سالانه 63 میلیارد گالن آب صرفه جویی کند.

این میزان می تواند مصرف خانگی سالانه بیش از 2 میلیون نفر از ساکنان این ایالت را تامین کرده و در تامین انرژی پاک نیز موثر باشد.

ابتکار آمریکایی ها برای صرفه جویی در آب و تولید انرژی (+عکس)

توسعه دهندگان این پروژه می گویند مزیت دیگر این پوشش پانل روی کانال های آبیاری، افزایش تولید انرژی های پاک و همچنین افزایش پوشش گیاهی در طول کانال هاست. 

مزیت دیگر این پروژه این است که ایالت کالیفرنیا را قادر می سازد از انرژی خورشیدی بدون اشغال اراضی بیشتر برای استقرار پانل های خورشیدی استفاده کند. 

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب