1402/05/15-22:58

پایان کار نشست دو روزه جده درباره اوکراین با صدور یک بیانیه

 پایان کار نشست دو روزه جده درباره اوکراین با صدور یک بیانیه

در بیانیه پایانی نشست جده درباره اوکراین آمده که شرکت کنندگان توافق کردند به رایزنی‌ها جهت یافتن زمینه‌های مشترک که راه را برای صلح هموار می‌کند، ادامه دهند.

به گزارش دولت بهار به نقل از ایسنا، رایزنی‌های مشاوران امنیت ملی و نمایندگان 40 کشور در شهر جده در خصوص طرح 10 ماده‌ای صلح اوکراین برای پایان دادن به بحران این کشور با روسیه، یکشنبه‌شب به پایان رسید.

پس از پایان این نشست دو روزه، بیانیه نهایی صادر شد و طرف‌های شرکت‌کننده در این بیانیه پایانی بر لزوم ادامه گفت‌وگوها برای یافتن زمینه‌های مشترک که راه را بر صلح میان اوکراین و روسیه هموار می‌کند، تأکید کردند.

به گزارش العربیه، در اولین روز مذاکرات که روز گذشته با شرکت بیش از چهل کشور در جده برگزار شد، فرمول صلح 10 ماده‌ای اوکراین برای پایان دادن به بحران این کشور با روسیه مورد بحث و گفت‌وگوی هیئت‌های شرکت کننده قرار گرفت.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین روز شنبه در حساب کاربری خود در «ایکس» (توییتر سابق) نوشت، هیئت کشورش با مشاوران رهبران برخی کشورها در مذاکرات جده درباره فرمول پیشنهادی کی‌یف برای صلح کار می‌کند.

زلنسکی افزود، هیئت اوکراینی شرکت کننده در نشست سران کشورها درباره صلح میان اوکراین و روسیه تلاش‌های فشرده‌ای را انجام می‌دهد.

شهر جده عربستان، روزهای شنبه و یکشنبه میزبان مشاوران امنیت ملی و مقامات عالی چندین کشور درباره بحران اوکراین بود. در روز اول این نشست، اوکراین ابتکارعملی شامل 10 بند برای صلح و پایان جنگ ارائه کرد.

مذاکرات جده در ادامه نشست‌های ژوئن در کپنهاگ است که در پایان آن نشست، بیانیه رسمی صادر نشد.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب