1402/05/20-15:34

شرایط زندان و ملاقاتی عمران خان

شرایط زندان و ملاقاتی عمران خان

عمران خان، نخست وزیر پیشین پاکستان، اجازه ملاقات کوتاهی با همسرش را دریافت کرد.

به گزارش دولت بهار به نقل از عرب نیوز، به گفته وکیل وی، عمران خان نخست وزیر سابق پاکستان روز پنجشنبه اجازه ملاقات کوتاهی از سوی همسرش در زندانی با امنیت بالارا دریافت کرد.

این دیدار در حالی انجام می شود که پاکستان در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی جدید است. مجلس ملی یا مجلس سفلی پارلمان روز چهارشنبه منحل شد و جانشین خان، شهباز شریف، نخست وزیر کنونی، اکنون قرار است یک دولت موقت را برای اداره امور روزمره و رهبری کشور تا زمان رای گیری، احتمالاً تا زمان رأی گیری، روی کار بیاورد.

 هرچند که خود خان نمی‌تواند در آن شرکت کند مگر اینکه محکومیتش لغو شود. بر اساس قوانین پاکستان، هیچ کس با محکومیت کیفری نمی تواند رهبری یک حزب، شرکت در انتخابات یا داشتن مناصب دولتی را داشته باشد.

ملاقات روز پنجشنبه از زندان اولین باری بود که خان 70 ساله همسرش بوشرا بی بی را می دید، زیرا او در آخر هفته توسط دادگاه اسلام آباد مجرم شناخته شد و به دلیل پنهان کردن دارایی ها از فروش هدایایی که در زمان قدرت دریافت کرده بود به سه سال محکوم شد.

وکیل نعیم حیدر پانجوثا در یک پیام ویدیویی در X، که قبلاً توییتر نامیده می شد، گفت که این دیدار کمی بیش از نیم ساعت به طول انجامید در حالیکه  زمانی که معمولاً به زندانیان عادی اعطا می شود. معمولاً به زندانیان رده بالا زمان بیشتری برای ملاقات هفتگی خانواده داده می شود

این وکیل درباره شرایط وخیم زندان برای خان  گفت که او هنوز در یک سلول کوچک بدون تهویه مطبوع نگهداری می شود و از دریافت غذای خانگی و ملاقات با پزشک قدیمی خود محروم شده است. زندان اتوک در استان پنجاب شرقی به دلیل شرایط سخت خود بدنام است.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب