1402/05/22-11:16

ارز نیمایی گوشت قرمز و چای حذف شد! + واکنش وزارت جهاد کشاورزی

ارز نیمایی گوشت قرمز و چای حذف شد! + واکنش وزارت جهاد کشاورزی

طبق اعلام سازمان توسعه تجارت محل ارز واردات انواع گوشت قرمز و چای از گروه کالایی ۲۱ (ارز از محل تالار اول) به گروه کالایی ۲۲ (ارز از محل تالار دوم) تغییر کرد.

به گزارش دولت بهار به نقل از تسنیم، وزارت صمت در نامه ای اعلام کرد واردات انواع گوشت قرمز و چای به گروه کالایی ۲۲ (ارز از محل تالار دوم) منتقل شده است.

نرگس باقری زمردی، مدیرکل دفتر صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت، طی نامه‌ای به دفتر فناوری این سازمان اعلام کرده که پیرو نامه معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر تغییر محل ارز واردات انواع گوشت قرمز با کدهای تعرفه ۰۲۰۴۳۰۰۰، ۰۲۰۴۴۱۰۰، ۰۲۰۴۴۲۰۰ و ۰۲۰۴۴۳۰۰ از گروه کالایی ۲۱ (ارز از محل تالار اول) به گروه کالایی ۲۲ (ارز از محل تالار دوم)، اقدامات لازم انجام شود.

گفتنی است از دوم اسفند ماه مرکز مبادله ارز و طلای ایران بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار فعالیت رسمی خود را در حوزه معاملات ارزی (اسکناس و حواله) آغاز کرد. با راه‌اندازی این مرکز اعلام شد که منابع لازم ارزی از محل صادرات شرکت‌های صنایع پتروشیمی، مس، معادن، فولاد، پالایش نفت، قیر و سایر صادرکنندگان در تالار حواله ارزی مرکز مبادله ارز و طلای ایران تامین و جهت فروش به واردکنندگان عرضه می‌شود.

اما تامین ارز بابت واردات دارو، لوازم و تجهیزات پزشکی و کالاهای اساسی همچنان با نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان بر بستر سامانه نیما کماکان ادامه خواهد یافت. البته بر اساس این نامه جدید، گوشت قرمز از لیست دریافت کنندگان ارز نیمایی حذف شده است.

بر این اساس ارز نیمایی برای واردات این دو محصول حذف شده است.

تکمیلی:

پیمان پاک، قائم مقام وزیر جهادکشاورزی در گفت و گو با تسنیم، در واکنش به اخباری که در فضای مجازی پیرامون حذف ارز 28500 تومانی گوشت قرمز منتشر شده است گفت: این اخبار به جد تکذیب می شود و هیچ گونه تغییر گروه کالایی برای گوشت قرمز گوسفندی و گوساله وادراتی اتفاق نیفتاده است.

وی افزود: برعکس، دولت منابع بسیار خوبی از ارز 28500 تومانی را برای واردات گسترده گوشت، جهت تنظیم بازار اختصاص داده است و به طور هفتگی برنامه ی واردات گوشت گرم گوسفندی و گوشت گرم گوساله برای تنظیم بازار در حال انجام است.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب