1402/05/22-18:50

جزئیات سقف سوخت‌گیری با کارت جایگاه‌ها اعلام شد

 جزئیات سقف سوخت‌گیری با کارت جایگاه‌ها اعلام شد

سخنگوی صنف جایگاهداران سوخت گفت: از ۱۲ روز پیش با هدف مدیریت بهتر توزیع سوخت و عمل به مصوبه قانونی مجلس، سقف سوخت‌گیری با کارت سوخت شخصی و کارت اضطراری جایگاه تغییر کرد.

به گزارش دولت بهار، رضا نواز در گفت‌ و گو با ایسنا، با بیان اینکه سال ۱۴۰۲ را با دو ابرچالش آغاز کردیم، افزایش بالای مصرف و مصوبه مجلس در خصوص الزام استفاده از کارت سوخت شخصی، این دو چالش بود، اظهار کرد: هرچه جلوتر آمدیم استفاده مردم از کارت سوخت بیشتر شد اما با افزایش مصرف نیز مواجه بودیم.

وی افزود: در نهایت تصمیم‌گیران ۱۲ روز است که محدودیت سقف سوخت‌گیری در هر بار را در جایگاه‌های سوخت پیاده‌سازی کردند، بدین شکل که به چهار مدل  ۱۵ لیتر، ۲۰ لیتر، ۳۰ لیتر و ۴۰ لیتر برای کارت آزاد جایگاه‌ها در هر بار سوخت‌گیری در کشور مواجه هستیم.

سخنگوی صنف جایگاهداران سوخت با بیان اینکه برای کارت‌های شخصی نیز ۳۰ لیتر، ۴۰ لیتر و ۶۰ لیتر را مواجه هستیم که در هر بار مراجعه می‌توان از آن استفاده کرد، گفت: برای خودروهای شخصی زمانی که خودرو یکبار ۶۰ لیتر را دریافت می‌کند، ۶۰ لیتر دوم را بین سه تا هشت ساعت زمان لازم دارد تا مجدد بتواند دریافت کند.

نواز ادامه داد: اگر فرد از استان خارج شود، می‌تواند بلافاصله سوخت‌گیری کند و ممانعتی در این باره وجود ندارد، در تهران نیز صرفا در کارت آزاد جایگاه از ۶۰ لیتر به ۴۰ لیتر کاهش پیدا کرده، در کارت سوخت شخصی، ۶۰ لیتر است اما با فاصله‌های چند ساعته مردم می‌توانند استفاده کنند.

وی با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح ترغیب مردم برای استفاده از کارت سوخت شخصی و مدیریت مصرف بوده است، اظهار کرد: ماندن سوخت به جای باک‌های سوخت در مخازن جایگاه‌های سوخت، موجب تاب‌آوری می‌شود تا هیچ شخصی در هیچ کجای ایران دچار مشکل نشود.

سخنگوی صنف جایگاهداران سوخت با اشاره به بازخوردهای دریافت شده پس از اجرای این طرح، گفت: مردم با فاصله زمانی مشکلی نداشتند و در خصوص محدودیت سوخت‌گیری گاهی در استان‌های مرزی با انتقاداتی مواجه بودیم.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب