1402/05/24-10:04

شهریاری: وزارت بهداشت خود دچار بیماری شده است

شهریاری: وزارت بهداشت خود دچار بیماری شده است

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: به دلیل عدم تحقق منابع پیش بینی شده در بودجه برای پوشش دارویی بیماران امروز مردم با مشکل مواجه هستند.

به گزارش دولت بهار به نقل از ایسنا، حسینعلی شهریاری در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش کمیسیون برنامه و بودجه در خصوص تحقق احکام تکلیفی منتخب بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور بیان کرد: وزارت بهداشت و درمان باید سلامت مردم را تامین کند اما به علت مشکلات امروز خودش دچار بیماری شده است. منابع مالی که در بودجه مصوب شد تا پرداختی از جیب بیماران کاهش پیدا کند به علت این‌که سازمان برنامه به قول خود عمل نکرده است محقق نشده است.

وی در ادامه اظهار کرد: قرار بود ۶۹ هزار میلیارد و به عبارتی ماهیانه ۵ هزار و ۷۰۰  میلیارد به بیمه‌ها پرداخت شود تا پوشش دارویی مردم با مشکلی مواجه نشود، اکنون که پنج ماه از سال می‌گذرد فقط ۱۲ هزار میلیارد یعنی کمتر از یک دوم منابع پیش بینی شده، تحقق یافته است. از سوی دیگر منابعی که قرار بود از محل یک درصد مالیات بر ارزش افزوده به این حوزه اختصاص پیدا کند و بالغ بر ۲۵ هزار میلیارد بود میزان اندکی یعنی حدود ۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد تحقق یافته است.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در تامین دارو و شیرخشک منابع مالی اندک است، گفت: اعتبارات محرومیت‌زدایی پرداخت نشده است. آیا گوش شنوایی در مسئولان وجود دارد؟

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب