1402/05/26-11:48

دکتر علیرضابیگی: همه این اتفاقات به سوء‌مدیریت در امور داخلی کشور برمی‌گردد

دکتر علیرضابیگی: همه این اتفاقات به سوء‌مدیریت در امور داخلی کشور برمی‌گردد

دکتر علیرضابیگی گفت: ما از زمان حوادث زاهدان دنبال استیضاح وزیر کشور بودیم و دلیل اصلی ما همین سوءمدیریت‌های داخلی بود اما متأسفانه این استیضاح به نامه‌ای که معاون وزیر کشور نوشته تنزل پیدا کرد. اما دلیل ما برای استیضاح وزیر کشور، همان نگاه امنیتی است که درباره موضوعات امنیت داخلی دارد و منجر به همین اتفاقات از چابهار تا شیراز شده است.

به گزارش دولت بهار، دکتر احمد علیرضابیگی پیرامون حادثه تروریستی حرم حضرت شاهچراغ گفت:

نمی‌توان گفت که در کشور باگ امنیتی وجود دارد، کشور ما به دلیل مرزهای پهناوری که دارد و رفت‌وآمدهای بی‌ضابطه مهاجرین، همواره در معرض چنین تهدیدهایی است که باید مراقب باشیم.

 با تکرار جنایت سال گذشته در شاهچراغ، باید بررسی شود که این گروه تروریستی در شیراز دنبال چه چیزی است؟ عملیات تروریستی سال گذشته شیراز در پاسخ به حوادث زاهدان بود و طبق گزارش وزارت کشور این‌طور وانمود شد که گروهی به کلانتری زاهدان حمله کرده‌اند و اتفاقات نامناسبی در آنجا رخ داده و نیروهای ضد انقلاب خودنمایی کرده‌اند. البته این قصور و کوتاهی شامل کمیسیون امنیت ملی و کمیسیون امور داخلی مجلس هم بود و باید فعالانه در این باره عمل می‌کردند که نکردند. در نهایت مقام معظم رهبری به موضوع ورود کردند و امام جمعه تهران را برای بررسی دقیق به زاهدان فرستادند.

امام جمعه تهران به عنوان یک مصلح وقتی وارد زاهدان شد دید که مقامات دچار خطا شده و گزارش‌های نادرست داده‌اند و افرادی که بازداشت شده‌اند بی‌گناه هستند. باید به کسانی که کشته شده یا مجروح شده‌اند غرامت پرداخت شود و از خانواده‌هایشان دلجویی شود و مقامات خاطی هم برکنار شوند. همه این اتفاقات افتاد اما مسئولان اجرائی می‌توانستند در زمان مناسب‌تری درباره واقعه چابهار ورود می‌کردند تا خیلی از اتفاقات رخ نمی‌داد و هرگز داعش با هدف برانگیختن یک نزاع مذهبی، اقدام به حمله تروریستی به شیراز نمی‌کرد. اما به‌موقع درباره حادثه چابهار ورود نکردیم و این مسئله چالش‌برانگیز شد و پیامدهای سیاسی و امنیتی ایجاد کرد.

چون کشور ما در معرض تهدیدات مختلف است از همین بستر‌ها برای ایجاد ناامنی در کشور استفاده می‌شود و اتفاقات زاهدان پیش می‌آید و زاهدان به شیراز کشیده می‌شود. لذا همه این اتفاقات به سوء‌مدیریت در امور داخلی کشور برمی‌گردد.

ما از زمان حوادث زاهدان دنبال استیضاح وزیر کشور بودیم و دلیل اصلی ما همین سوءمدیریت‌های داخلی بود اما متأسفانه این استیضاح به نامه‌ای که معاون وزیر کشور نوشته تنزل پیدا کرد. اما دلیل ما برای استیضاح وزیر کشور، همان نگاه امنیتی است که درباره موضوعات امنیت داخلی دارد و منجر به همین اتفاقات از چابهار تا شیراز شده است.

احتمالا ما در شیراز دارای بستر مناسب این‌گونه تحرکات هستیم که در سایر شهرها وجود ندارد و شرایطی وجود دارد که امکان زیست این‌گونه عملیات‌ها را برای تروریست‌های داعش فراهم کرده است. اما تکرار این اتفاق از سوی گروه تروریستی داعش حتما این پیام را مخابره می‌کند که آنها به‌دنبال توسعه تنش‌های مذهبی در کشور ما هستند و اگر به‌سرعت برای این موضوع چاره‌اندیشی نشود، حتما توسعه خواهد ‌یافت و می‌تواند پیامدهای ناگواری به همراه داشته باشد.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب